השוק

נמל חיפה עבר לידיים פרטיות: זה הסכום המטורף שהכניסה המדינה

קבוצת אדאני-גדות שזכתה במכרז להפרטת נמל חיפה, השלימה את תהליך עסקת רכישת חברת נמל חיפה, בבעלותו של המיליארדר ההודי, גאוטם אדאני, תמורת 4.1 מיליארד שקל, כאשר המדינה תכניס 2.9 מיליארד שקל
מערכת ice |  9
גאוטם אדאני ונמל חיפה (צילום ויקיפדיה, פלאש 90/ שיר טורם, pexels)
קבוצת אדני-גדות שזכתה במכרז להפרטת נמל חיפה, השלימה היום (שלישי) את תהליך עסקת רכישת חברת נמל חיפה, בבעלותו של המיליארדר ההודי, גאוטם אדאני. החתימה הסופית התקיימה היום במשרד האוצר בהשתתפות מנכ"ל משרד האוצר היוצא, מר רם בלינקוב, מנכ"ל גדות מר עופר לינצ'בסקי ונציג אדני בישראל, מר יאיר דוארי.
העסקה הושלמה תמורת סכום אסטרונומי של 4.1 מיליארד שקל, כאשר מתוך הסכום, 2.9 מיליארד שקל נכנסו לקופת האוצר של מדינת ישראל, ולמעלה ממיליארד שקל יוקצו לחברת נמל חיפה.
 
קבוצת גדות הנשלטת על ידי קרן טנא וקבוצת ווליו LBH הוקמה לפני 63 שנה. לקבוצה עסקים נרחבים בישראל, גרמניה, הולנד ובלגיה והיא מובילה בתחומי ההפצה והלוגיסטיקה של כימיקלים, שמנים וגרעינים למגזרי התעשייה והצריכה הפרטית.
קבוצת גדות צומחת באופן עקבי בשנים האחרונות, בין היתר באמצעות גידול בתשתיות הקבוצה, הרחבת שרשרת האספקה שלה ובפיתוח ושיווק מוצרים ירוקים וסביבתיים. הקבוצה מנוהלת בידי המנכ"ל עופר לינצ'בסקי והיו"ר ד"ר אריאל הלפרין.
קבוצת אדני ההודית נשלטת על ידי גאוטם אדני והינה קבוצת התשתיות הצומחת ביותר בעולם. לקבוצה אחזקות ענק בתחומי האנרגיה התרמית והסולארית, נמלים, מכרות, מלט ותחנות כוח והיא בעלת השליטה בנמל התעופה במומבאי, השני בגודלו בעולם. קבוצת אדני הינה גם יצרן החשמל הסולארי הגדול בעולם ויצרן החשמל הירוק השני בעולם. הקבוצה צפויה להשקיע עד 2030 כ-70 מיליארד דולר במיזמי אנרגיה ירוקה.
​נמל חיפה הוא הנמל השני בגודלו בישראל מבחינת טיפול במכולות והנמל הגדול ביותר בישראל בשינוע נוסעים ואוניות קרוז תיירות. היקף הטיפול על ידי נמל חיפה במטען כללי, תפזורות ומכוניות צפוי לצמוח מהותית בשנים הקרובות ותחומים אלה יקבלו משקל רב בהשקעות ותשומת הלב של החברה.
מר קארן אדאני, מנכ"ל APSEZ, מסר: "זהו יום משמח מאוד גם עבורנו וגם עבור הישראלים כולם, לאחר שהשלמנו את רכישת נמל חיפה. אנו מצפים כעת לשדרג את פעילותו במהירות האפשרית למען שיפור השירות, להפוך את מראה פקקי האוניות לזיכרון רחוק, ולהקל על יוקר המחייה של האזרחים. זוהי סגירת מעגל מרגשת עבורנו, כמאה שנה לאחר הקרב ההרואי בו הוצלה העיר חיפה על ידי הפרשים ההודים במלחמת העולם הראשונה".
עופר לינצ'בסקי, מנכ"ל גדות, מסר: "זהו רגע מרגש עבור כולנו, כעת אנחנו עם הפנים קדימה לכניסתנו לפעילות הנמל, לפיתוחו המהיר ולתחילת מתן שירותים חדשים לענפי המשק השונים ולצמיחה כבר בשנים הקרובות".
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    אלפימנש
    מושיקו 01/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם רוסיה מכרה את אלסקה לארה"ב,אולי בהמשך תימכר הקריה בת"א גם לסין או להודו,מוכרים טיפשים שחושבים רק על ההווה הקרוב,לא צויין כמה קיבלו עורכי הדין
    סגור
  • 6.
    הנמל מקום ריווחי טעות למכור!!!
    חארטה 01/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הנמל הרויח שנה שעברה כמה מאות מיליונים... למכור נכס כזה,אסטרטגי בכזה סכום זה בדיחה. מדינה,בפשיטת רגל מכרה את כל נכסיה לטייקונים וגם טייקונים זרים... ועוד הזרים הטיפשים מתגאים בזה. ביזיון
    סגור
  • 5.
    כל הכבוד ! איזו בורות של מגיבים. אתם ניהלתם פעם חברה בב (ל"ת)
    אורי 01/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    המדינה נמכרת לכל המרבה במחיר
    בן 01/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המדינה מוכרת את נכסיה לגורמים זרים וחלקם אף עוינים,נמל זה מקום אסטרטגי,שער של מדינה,עצוב שככה קורה
    סגור
  • 3.
    המדינה מוכרת ומקבלת כסף,ומה יוצא לי מזה? (ל"ת)
    אא 01/2023/12
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 2.
    סכום מטורף שאת כולו ועוד האזרחים ישלמו (ל"ת)
    עמי 01/2023/11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    מה נשאר למדינה, הכל נמכר לסין והודו ?? (ל"ת)
    מרירמה 01/2023/10
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • נשאר ביבי והחרדים
    רק ביבי 01/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חחחח
    סגור
  • אנחנו חיים פה בשיכרות אז לממשלה בטח לא אכפת (ל"ת)
    ,,חיים 01/2023/10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור