השוק

מיקרוסופט תפטר אלפי עובדים ברחבי העולם

חברת הטכנולוגיה השנייה בגודלה בעולם מתכוונת לפי דיווח חדש לפטר יותר מ-10,000 עובדים ברחבי העולם. בארץ מעסיקה החברה כאלף עובדים בשתי חטיבות
יאיר מור | 
מיקרוסופט תפטר אלפי עובדים (צילום shutterstock, pixabay)

מיקרוסופט מתכוונת להודיע בימים הקרובים על גל פיטורים ענק, במסגרתו תיפרד מ-5% מכוח האדם שלה – כלומר, כ-11,000 מתוך כ-220,000 עובדיה ברחבי העולם, כך דיווחה לפני זמן קצר תחנת הטלוויזיה הבריטית סקיי ניוז.

לא מדובר בהפתעה גדולה, שכן גם המתחרות שלה בתחומים שונים יצאו לאחרונה בגלי פיטורים בסדרי גודל דומים; אמזון היתה האחרונה, שהודיעה ממש עם חילוף השנה על פיטורי 6% מכוח האדם שלה, או כ-18,000 עובדים; מטא הכריזה בסתיו על גל פיטורים במסגרתו תיפרד מ-11,000 עובדים; סיילספורס פיטרה 8,000; וענקית המחשוב HP פיטרה כ-6,000.
 


מיקרוסופט, מצידה, ביצעה בשנה האחרונה כמה מהלכים בזבזניים למדי: לפני שנה בדיוק היא הודיעה על עסקת ענק לרכישת חברת המשחקים אקטיויז'ן-בליזארד בסכום הגבוה בהיסטוריה של ההייטק – 69 מיליארד דולר; ולאחרונה היא נמצאת, לפי דיווחים, במו"מ להשקעה של 10 מיליארד דולר בחברת הבינה המלאכותית OpenAI.

למיקרוסופט כ-1,000 עובדים בישראל, שחציים עובדים במטה השיווק שלה בנתניה וחציים בחטיבת המחקר והפיתוח בהרצליה. לכל אחד מהסניפים תת-סניפים נוספים. משום שכרגע הדיווח על הפיטורים הוא במסגרת שמועה בלבד, לא ידוע עד כמה ישפיע המהלך על עובדי החברה בארץ. עם זאת, לפי סקיי ניוז החברה צפויה להודיע על המהלך לפני הצגת הדו"ח הרבעוני שלה, שמתוכננת ליום שלישי הבא – כלומר, ממש בימים הקרובים.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה