השוק

אוניברסיטת ת"א במהלך חסר תקדים: שיתוף הפעולה הראשון מסוגו נחשף

לראשונה: ענקית התעשייה הביטחונית "לאונרדו" תשתף פעולה עם האקדמיה בישראל. את הסכם ההבנות (MOU) מובילה "רמות"- חברת המסחור של אוניברסיטת תל אביב. היקף ההשקעה השנתי של "לאונרדו" במו"פ לשנת 2021 הוא 1.8 מיליארד יורו
מערכת ice | 
אלכס פרומורו מנכל ליאונרדו וקרן פרימור כהן מנכלית רמות (צילום טל גסר מנהלת שיווק רמות)
חברת הענק האיטלקית "לאונרדו", המהווה שחקן בינ"ל מוביל בשוק התעשייה האווירית, והביטחונית (חוץ ופנים), מקדמת בימים אלו שיתוף פעולה ראשוני מסוגו עם מוסד אקדמי בישראל, במסגרתו תחתום מול "רמות", חברת המסחור של אוניברסיטת ת"א, על הסכם הבנות (MOU) לקידום מחקר ופיתוח של פתרונות טכנולוגיים חדשניים עם מיטב חוקרי האוניברסיטה.
"לאונרדו", שרווחיה הגולמיים נאמדו בשנת 2021 ב-14.1 מיליארד יורו, הינה שחקן בין לאומי מרכזי וממנפת את יכולותיה הטכנולוגיים בתחומים: מסוקים, מטוסים, חומרי מבנה לכלי טייס, אלקטרוניקה, סייבר וחלל. הפעילות אותה תקדם בישראל, באמצעות "רמות", הינה בהתאם לאסטרטגיית הפיתוח של החברה, המשקיעה, מנתוני 2021,  1.8 מיליארד יורו לטובת מחקר ופיתוח.
 
"לאונרדו" פועלת בשיתוף עם חברות ישראליות מובילות בתחום ביניהן: התעשייה האווירית , אלביט, רפאל, משרד הביטחון, וחיל האויר, לצד כ-90 אקדמיות ברחבי העולם. כעת, כאמור, תחתום לראשונה על הסכם שיתוף פעולה עם אוניברסיטה ישראלית- אוניברסיטת תל אביב, באמצעות חברת המסחור "רמות"- החתומה על 1,600 בקשות פטנט ופטנטים פורצי דרך בתחומים שונים ועל הקמתן של כ- 100 חברת הזנק. ההסכם היא פיתוח ומימון מחקרים שיניבו פתרונות טכנולוגיים חדשניים לאתגרים בתחום, וקבלת רישיון שימוש בטכנולוגיות המתקדמות.
ב-1 בפברואר, הגיע לישראל מר אלסנדרו פרופומו מנכ"ל חברת לאונרדו למפגש עם מנכ"לית "רמות", קרן פרימור כהן, ובכירי המשק מהתעשייה הביטחונית, מנכ"לי החברות הבטחוניות גדולות, ובכירים מהרשות לחדשנות. 

אלכס פרומור מנכל ליאונרדו וקרן פרימור כהן מנכלית רמות עם מנהלים בכירים משתי החברות. צילום: טל גסר, מנהלת שיווק רמות
במעמד זה יחתמו מנכ"ל "לאונרדו" ומנכ"לית "רמות"  על הסכם הבנות (MOU) שיעניק "אור ירוק" ויאפשר מיפוי הצרכים והאתגרים לטובת תחילתו של תהליך  מחקר ופיתוח  ע"י חוקרי האוניברסיטה.
מנכ"לית "רמות", קרן פרימור: "אני שמחה לקדם מהלך של שותפות אסטרטגית המשלב בין יכולותיה הרבות של חברת לאונרדו, ליכולות המחקר והפיתוח המתקדמות של חוקרי אוניברסטית תל אביב, שהינם מהטובים בעולם. אנו רואים זכות גדולה להיות המוסד האקדמי הישראלי הראשון החובר לענקית לאונרדו, החתומה על הצלחות פורצות דרך בתחום התעשייה הבטחונית, ורואה בצעד זה הבעת האמון שתאפשר למנף טכנולוגיות חדשניות ולקדם פעילות עסקית והזדמנויות לצמיחה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה