השוק

זו החברה שהודיעה: "נוציא את הכסף לחו"ל"

אחרי פפאיה גלובל ו-וויז, גם חברת כלי הפרסום החכמים סקאי הודיעה לעובדים כי היא מעודדת אותם להשתתף במחאה, תשבית בשבוע הבא את הסניף הישראלי המעסיק יותר ממחצית מעובדיה ותוציא כספים מישראל. המייסד והמנכ"ל, יואב יזהר-פראטו: אנו נזעמים ודואגים מהאופן והמהות של השינויים שקורים במדינת ישראל"
יאיר מור |  7
שביתה (צילום shutterstock)
חברת כלי הפרסום הישראלית Skai הודיעה היום (שלישי) לעובדיה כי היא מצטרפת למחאת ההייטק נגד ממשלת ישראל, מעודדת אותם להשתתף בהפגנות ואף מתכוונת להוציא חלק מכספה מהמדינה.
במייל שנשלח לעובדים על ידי המייסד והמנכ"ל, יואב יזהר-פראטו, הוא כתב כי "אנו מכבדים כל דעה, של כל אדם, מכל מגזר - וזו היא היא הסיבה שאנו כה נזעמים על ודואגים מן האופן והמהות של השינויים שקורים במדינת ישראל. אנו מודאגים מאוד מן ההשלכות לחברה (society) והחברה (company) של השינויים המוצעים בכמה וכמה מובנים".
הוא המשיך וכתב כי "שלטון החוק הוא עקרון יסוד בדמוקרטיה, המכפיף את כולם לחוק. במובן הכי בסיסי, משמעותו: על האזרחים, וכן על הממשל, לציית לחוק, ואין מישהו שיכול להציב עצמו מעל החוק. חוקי היסוד במדינת ישראל הם שמעגנים ומגינים על זכויות האדם הבסיסיות, כגון חופש העיסוק וכבוד האדם וחירותו. בית המשפט העליון הוא שאחראי על פרשנותם ויישומם בהתאם למשפט הבינלאומי ומגילת העצמאות. הפרדת הרשויות ושמירת עצמאותם של אלה הם מאבני היסוד של כל חברה דמוקרטית, והם עקרון קריטי לשמירה על האיזון בין הרשויות ולשמירה על זכויות הפרט".
 
לאור יוזמות החקיקה של הממשלה ה-37, הוא הודיע כי החברה "תכבד ותאפשר" לעובדים להשתתף במחאות המתקיימות כעת נגד היוזמות הללו - אך לא הסתפק בכך, והוסיף עידוד פעיל להשתתפות בהפגנות, לצד הכרזה על כך שהחברה עצמה תשבית את הסניף הישראלי שלה - המעסיק יותר ממחצית מעובדיה (328 מתוך 619) - ביום שני הקרוב, במסגרת מחאה שעד כה הצטרפו עליה מספר חברות קטנות ואינטל.
אך שורת המחץ של המייל הגיעה רגע לפני החתימה: "על מנת להוריד סיכון - בכוונתנו להוציא בהקדם יתרות מזומנים לחו"ל, כפי שעשו מספר חברות עד כה וכפי שמצופה מאיתנו ע"י הקהילה הבינלאומית".
סקיי, שאותה ייסדו יזהר-פראטו ואלון שיפר ב-2006 תחת השם קנשו, מספקת לסוחרים כלים לניתוח וביצוע מהלכי פרסום, תוך שימוש באלגוריתם שלטענתה הוא בינה מלאכותית (טענה שבשנים האחרונות הוצמדה כמעט לכל חברת תוכנה, ולכן איבדה לחלוטין את ערכה). במהלך העשור וחצי האחרונים היא גייסה מעל 50 מיליון דולר ב-8 סבבים, ובין לקוחותיה נמנים מייסי'ס, פרוקטר אנד גמבל, קימברלי קלארק, קוקה קולה, LG, וולוו, טויוטה ועוד.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    כבוד יואב מוביל ומפקד! (ל"ת)
    דני 1 02/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    "תוך שימוש באלגוריתם שלטענתה הוא בינה מלאכותית" (ל"ת)
    פ+ח*20 02/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    מנסים לקבע מדיניות ממשל על גב העובדים .. כמה עלוב (ל"ת)
    א 02/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    לא נרגיש בחסרונכם !!! לכו בריצה החוצה!!!
    לך ,,, לך עוד חמולה 02/2023/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כל מי שפוגע בכלכלת ישראל - בתחילה החברה שלו תפגע. כפויי טובה !!! אם קיבלתם הטבות מס -תחזירו אותם
    סגור
  • 3.
    מי ידע שאתה קיים עד עכשו?
    יוסי 02/2023/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    באמת לא יודע איך נחייה בלעדייך
    סגור
  • 2.
    בעלי חברות,אילי הון כופים דעות פוליטיות על עובדיהם,איכס (ל"ת)
    דמוקרטים אלק 02/2023/07
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 1.
    מי יפגע? המצביעים של מי? (ל"ת)
    Mtlk 02/2023/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור