השוק

חדשות טובות ליצחק תשובה: לוויתן יתחיל לייצא גז נוזלי לאירופה

השותפים במאגר הגז לווייתן חתמו על הסכם להשקעה של 100 מיליון דולר בהגדלת מאגר הגז הגדול כשלראשונה יוקם מתקן הנזלה בישראל
ניצן כהן |  4
יוסי אבו ויצחק תשובה (צילום שלומי יוסף)
חדשות טובות לאיש העסקים יצחק תשובה. השותפים במאגר לוויתן חתמו על הסכם להרחיב את המאגר כך שיתאפשר להפיק ממנו כמויות גדולות יותר של גז טבעי בפרק זמן קצר.
ההסכם כולל השקעה של 100 מיליון דולר שמתוכם כ-44 מיליון דולר יושקעו בהקמה של מתקן הנזלה צף כך שבפועל ישראל תהפוך תוך פרק זמן קצר ליצואנית של גז נוזלי וזה מהלך משמעותי. נסביר כי מצוקת האנרגיה באירופה שנובעת בעיקר מהמלחמה בין רוסיה לאוקראינה יוצרת הזדמנות עסקית ייחודית לשותפות במאגר לווייתן וזה אומר יצוא של גז מישראל לאירופה באופן ישיר (שלא באמצעות מעבר במצריים).
 
כדי לייצא גז לאירופה מבלי להקים צינור, יש צורך להעביר את מצב הצבירה של הגז לנוזל וכך ניתן יהיה לשנע אותו בקלות יחסית ולא פחות חשוב במהירות מה שייצר הכנסות מעניינות לשותפים במאגר ומכאן גם לציבור באמצעות תשלומי המס שצפויים לגדול בישראל.
מההסכם עולה כי השותפים ייצאו להליך תחרותי בין קבוצות בינלאומיות המתמחות בתכנון והקמה של מתקן הנזלה צף (FLNG) ולהרחבת מערך ההפקה של המאגר בכ-9 BCM נוספים לשנה. התהליך יאפשר כאמור להגדיל את אספקת הגז גם לישראל שעדיין חלק גדול מידי בייצור החשמל שלה מתבצע באמצעות פחם. אוניית ה-FLNG צפויה להנזיל כ-4.6 מיליון טון גז טבעי נוזלי בשנה. חלקה של ניומד אנרג׳י בתקציבים יהיה כ-44 מיליון דולר.
יוסי אבו מנכ״ל ניומד אנרג׳י אמר עם החתימה על ההסכם כי: ״אנחנו עושים היום צעד משמעותי בדרך להרחבת לוויתן. השווקים המקומיים, האזוריים והגלובאליים מצפים למהלך הזה ואנחנו פועלים במרץ כדי לקדם אותו, לצד העבודות להקמת מתקן הנזלה צף שיאפשר לנו לשווק את הגז מלוויתן לשוק הגלובאלי. יש בישראל הרבה מאוד גז טבעי שהתגלה ויש עוד הרבה גז טבעי שטרם התגלה – הצעדים שאנחנו עושים כיום לצד המהלכים שהממשלה מקדמת יזניקו את משק הגז הטבעי ויהפכו את ישראל לגורם משמעותי בשוק הגז העולמי״.
יגאל לנדאו, מנכ"ל רציו אנרגיות: "אנו שמחים לבשר על ההשקעה בתכנון של שלב 1ב'.אנו מיישמים את תוכנית פיתוח מאגר לוויתן שתאפשר להגדיל את ההפקה משמעותית ל-21 BCM .ההשקעה תתמקד בשני אפיקים- הרחבת התשתיות והמתקנים על האסדה ותכנון מוקדם של מתקן הנזלה צף ( FLNG). הרחבת לוויתן תאפשר לישראל ביטחון אנרגטי משמעותי עם הגברת ההיצע לשוק המקומי, לצד הכנסות רבות שיתווספו לקופת המדינה".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    בורים
    אריאל 03/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין דבר כזה גז נוזלי. גז זה מצב צבירה אחד, נוזל הוא מצב צבירה אחר. אפשר להתאמץ ולברר את שמו של הכימיקל, שנמכר כנוזל אבל מוכר במצבו הגזי.
    סגור
  • 3.
    6.4 מיליון טון הנזלה = 9 BCM
    ףץ 02/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ההנזלה היא בדיוק שווה לתוספת 9 BCM הפקה מ9 BCM יוצא 6.4 מיליון טון גז מונזל
    סגור
  • 2.
    והמניות יורדות...ויורדות והגז זורם... ויש דיבדינט
    אברהם כהן 02/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מצב הזוי ולא ברור או משהו מסריח מרוב גז...!
    סגור
  • 1.
    יופי בגלל זה היחידה יורדת
    משקיע בניו-מד 02/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פשוט בושה איך ביום כזה בשער כזה עלוב היחידות שותפות לא טסות ?!
    סגור