השוק

השת"פ המפתיע של יוצאי יחידת 8200 והאיחוד האירופי

מכון החדשנות האירופי והאיחוד האירופי הכריזו על שיתוף פעולה עם Impact8200  מבית עמותת בוגרי 8200 ו-CityZone לטובת קידום פתרונות חדשניים בתחום הניידות העירונית
מערכת ice | 
Impact8200 (צילום Impact8200)
בהמשך להכרזה על שיתוף הפעולה של EIT Urban Mobility של מכון החדשנות האירופי והאיחוד האירופי לטובת קידום פתרונות חדשניים בתחום הניידות העירונית, יוצאים Impact8200  מבית עמותת בוגרי 8200 ו-CityZone, מעבדת החדשנות ושדה הניסוי של תל-אביב בתחום המוביליטי, בקול קורא לסטארטאפים המציעים פתרונות בתחום לבוא ולקחת חלק בתוכנית הייחודית שבמסגרתה יבחרו 7 סטארטאפים מבטיחים מישראל ומאירופה המתמקדים בניידות מכלילה  (Inclusive Mobility). 
התוכנית שהינה היברידית, נועדה לתמוך בשבעה סטארטאפים מישראל ומאירופה אשר יבחרו כחלק מתהליך הקול הקורא שמוציאים הגופים בימים אלו. שבעת הסטרטאפים הנבחרים ישתתפו בסדנאות וסשנים שבועיים מקוונים משותפים שיתנו להם ארגז כלים לצד מנטורינג אישי ממומחים בתעשייה. בסיום התוכנית הסטארטאפים יתכנסו לפעילות של שלושה ימים מרוכזים בישראל סביב שבוע EcoMotion שיתקיים ב22-24/5, לרבות אירועי נטוורקינג ו-DemoDay בו יציגו מול משקיעים ושחקנים מובילים באקוסיסטם. הסטארטאפים הנבחרים ייהנו מחשיפה בפרופיל גבוה למוצר שלהם  הן במסגרת אירועי השיא של התכנית בישראל והן מצד שלושת הגופים המעורבים, לרבות  מסלול מהיר לחיבורים משמעותיים בתחום המוביליטי באירופה. 
 
EIT Urban Mobility אשר השקיעה כבר ב-45 סטארטאפים בתחום הניידות מ-16 מדינות באירופה כולל ישראל, מסמנת את הניידות המכלילה כפרויקט משמעותי שלה לשנת 2023 בהתייחס לנתון לפיו, כיום אחד מתוך שישה אנשים בעולם מאובחן עם מגבלה משמעותית, וככזה יחווה קושי ברמה של פי 15 יותר מהאדם הממוצע בכל הקשור להתניידות ותחבורה נגישה, וזאת מבלי להתייחס לכאלו שמסיבות אחרות חשים חוסר ביטחון במרחב העירוני. לכן, קיימת חשיבות בשילוב מאמצים של מיטב המוחות לטובת יצירת פתרונות ניידות מכלילים.
הבחירה של  EIT Urban Mobility ב-8200Impact ו-CityZone להוביל תוכנית יוקרתית וחשובה זו  אינה מקרית, ומגיעה מתוך ההבנה כי בישראל קיים אקוסיסטם של חדשנות שיכול לקדם את אתגרי הניידות בערים השונות תוך יישום פתרונות ניידות חדשים הלכה למעשה והתאמת המרחב העירוני לשימוש הציבור כולו, כולל קבוצות מיוחדות בתוכו. השילוב בין  8200Impact ו-CityZone אשר הינם בעלי ניסיון משמעותי ביצירת השפעה בפרויקטים בהם הם פועלים, לצד האקוסיסטם של התחבורה החכמה בישראל הצובר תאוצה בשנים האחרונות הביאו לבחירתם כסוכנים של EIT Urban Mobility בישראל.
ליהיא פרידמן, מנהלת Impact8200: "העובדה שרבים מודרים מהמרחב הציבורי כיום כי הם מתקשים להתנייד בו באופן עצמאי, בנוחות ובבטחה, פוגעת באיכות החיים שלהם, של המשפחות והסביבה שלהם ובכולנו כחברה. אנחנו מחפשים פתרונות טכנולוגיים שיאפשרו את הזכות הבסיסית של חופש תנועה לכולם, בדגש על אנשים עם מוגבלויות, בין אם המגבלה שלהם נראית או שקופה. זה אתגר אימפקט מובהק, שלמרות שיש לו השפעה ישירה ומהותית על החיים והיום יום של נתח משמעותי באוכלוסייה, עדיין לא מקבל את תשומת הלב הראויה. בחירת הנושא הזה ע''י EIT Urban Mobility לתוכנית ההאצה היא ההזדמנות מבורכת עבורנו להפנות זרקור לסטרטאפים שנמצאים בנישה המאתגרת הזו ולספק להם, יחד עם שותפינו ב CityZone, כלים והזדמנויות שיקדמו אותם לשלב הבא."
ליאת שחם, מנהלת פיתוח עסקי CityZone:  אנחנו שמחים להביא את עולם התוכן של ה-Urban Mobility לשותפות עם Impact8200 וגאים לייצג יחד את EIT Urban Mobility לשנת 2023. בנוסף לתכנית האקסלרציה, אנחנו מקווים שנוכל למצוא סטארטאפים רלוונטיים גם עבור עיריית תל-אביב – יפו ולבחון יחד בפיילוט את הטכנולוגיה שלהם מול הלקוח העירוני.
פרדריק האנל, מנהל זרוע ההשקעה  Impact Ventures בתוך EIT Urban Mobility :
אקוסיסטם הסטארטאפים הישראלי הוא אחד מהחזקים בעולם, כפי שמוכיחים אינספור סטרטאפים שהפכו ליוניקורן ומספקים פתרונות חדשניים בכל רחבי העולם. 8200Impact ו-CityZone הם השותפים האידאלים עבורנו ביוזמה הזאת להפגשה והפריה הדדית בין סטארטאפים אירופיים והזדמנויות לבין מומחיות מהשורה הראשונה וסטארטאפים ישראלים, כדי להביא לשוק עוד פתרונות חדשניים לתחבורה מכלילה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה