השוק

קני רוזנברג לא מוותר: הצעת רכש חדשה לאל על

אחרי שהמוסדיים סירבו להצעת הרכש הקודמת מפרסם רוזנברג הצעת רכש חדשה ל-5% ממניות אל על במחיר 4.2 שקל למניה, האם המוסדיים יתנו לו את בקשתו להשתלטות מלאה על חברת התעופה?
ניצן כהן |  1
קני רוזנברג (צילום לינקדין/ קני רוזנברג, Magma Images)
קני רוזנברג ממשיך בניסיון להשתלט על חברת התעופה, דרך רכישת 3% מהמניות של המוסדיים וחציית רף 50% ממניות החברה. התמורה אותה רוזנברג מוכן לשלם הינה כמעט 40 מיליון שקל.
המהלך של רוזנברג היום (שני) מגיע אחרי שרק אתמול המשקיעים המוסדיים סירבו להצעתו לרכוש את מניותיהם בחברה ובכך נכשלה הצעת הרכש שפרסם. בסך הכל נענו להצעת הרכש של רוזנברג בעלי מניות שמהווים כ-3% ממניות אל על מה שלא הביא אותו לרף של 5% שהיה צריך ובכך נכשלה הצעת הרכש. המחיר אותו הציע רוזנברג בסוף ינואר היה במחיר של 3.8 שקל למניה.
 
רוזנברג נזכיר, רכש את השליטה באל על בהנפקה שנויה במחלוקת בתקופה הקורונה כשהחברה הייתה מושבתת והיה ספק אם תוכל להתקיים במתכונת ההיא. המדינה נעמדה מאחורי החברה ולאחר ההנפקה בה רכש רוזנברג את השליטה בה, הוא עשה ביקש (וקיבל) אין סוף דחיות בהזרמת הכסף לחברה עד שבסופו של יום ההנהלה החדשה הצליחה להעביר את החברה תוכנית התייעלות מרשימה ואז כשעולם התיירות חזר לעצמו היא הייתה מוכנה יותר ובריאה יותר כדי לשפר את מצבה.
רוזנברג שהבין שאל על בתקופה הזו היא השקעה מעניינת החליט שהוא רוצה את השליטה בה ולעבור את רף 50% אולם המחיר שהוא הציע אינו משקף את הפוטנציאל שיש בה לאור השינויים הארגוניים שעברה ולאור ההתאוששות המרשימה שלה.
כך או אחרת, רוזנברג ניסה את מזלו לרכוש 5% מהחברה במחיר מציאה אולם אז הוא נתקל בדירקטוריון מקצועי שסירב לקחת חלק בתעלול הזה ונמנע מלחוות דעה על הצעתו אולם צירף להימנעות זו חוות דעת שעיון בהן מגלה כי ההצעה שלו אינה רלוונטית.
רוזנברג האריך את מועד הקיבול להצעה שלו מתוך אמונה כנראה ששוק המניות שסובל מעליית הריבית יפגע במניית אל על ויביא את המוסדיים למכור לו סחורה במחיר טוב, זה לא קרה והצעה הרכש נכשלה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קנית 5% מהמוסדיים
    אני 03/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טוב מאוד שלא אושר אסור שלמדינה לא תהיה מנית זהב . הבזבוזים של החברה יביאו אותה להפסדים עכשיו הם רואים עליה אבל עם העליה תגיע הירידה ואסור שיקרה שיהיה לרוזנברג מעל 50%
    סגור