השוק

מהפכה בחשמל בישראל: סופרגז תספק לכם הביתה חשמל ירוק

בשורה לצרכן הפרטי: אלקטרה פאוור (לשעבר סופרגז) חתמה על הסכם התקשרות עם קבוצת אנרג'יקס אנרגיות מתחדשות לרכישת חשמל ירוק משדות סולאריים משולבי מערכות אגירה – אותו תספק לעשרות אלפי בתים בישראל 
מערכת ice | 
חברת אנרגיה ישראלית (צילום shutterstock)
חברת אלקטרה פאוור (שינתה את שמה מ"סופרגז") מדווחת כי חתמה על הסכם התקשרות עם קבוצת אנרג'יקס, לרכישת חשמל ממתקני ייצור סולאריים משולבי מתקני אגירת אנרגיה, עבור צרכני החשמל של אלקטרה פאוור בדגש על צרכני החשמל הביתיים.
במסגרת ההסכם, אנרג'יקס צפויה למכור לאלקטרה פאוור את כל החשמל המוזרם לרשת החשמל משלושה מתקני ייצור שהיא אמורה להקים ברחבי הארץ וכן להעמיד לה קיבולת אגירה של חשמל במתקני הייצור. אלקטרה פאוור התחייבה לרכוש מאנרג'יקס את כל החשמל אשר יוזרם לרשת ממתקני הייצור, בתעריף שיוצמד לרכיב הייצור (כפי שהוא נקבע מעת לעת על-ידי רשות החשמל), במגבלות מסוימות.
 
תחילת הספקת החשמל ממתקני הייצור צפויה להיות במהלך שנת 2024, למשך תקופה של 20 שנה. סך היקף רכישת החשמל המצטבר של אלקטרה פאוור מאנרגי'קס נאמד בכ-500 מיליון שקל, ויאפשר לאלקטרה פאוור לספק חשמל ירוק לעשרות אלפי צרכניים ביתיים.
ההתקשרות בהסכמים נעשית במסגרת היערכות אלקטרה פאוור לכניסה המלאה לתוקף של אסדרת השוק במשק החשמל, שתאפשר לה כספק חשמל למכור חשמל המיוצר גם מאנרגיה מתחדשת (חשמל ירוק) ובתעריפים מוזלים ללקוחות שלה הצורכים חשמל, בדגש על צרכני החשמל הביתיים.
בתחילת שנת 2023 חברת אלקטרה פאוור הייתה הראשונה להשיק באופן מסחרי ולהציע בקנה מידה גדול את תחום אספקת החשמל ללקוחות ביתיים כאלטרנטיבה לחברת החשמל, בשילוב עם שינוי שמה ומיתוגה מסופרגז לאלקטרה פאוור. מאז הצטרפו לחברה אלפי לקוחות ביתיים חדשים הנהנים ממסלולים שונים וחסכוניים המשנים את הרגלי הצריכה ועקומות הביקוש.
חן מלמד, מנכ"ל אלקטרה פאוור: "מדובר בעסקה ראשונה מסוגה בישראל ועבור אלקטרה פאוור כספק חשמל מוביל במשק החשמל. העסקה תאפשר לנו לספק לעשרות אלפי משקי בית חשמל המיוצר בשדות סולאריים של שותפתנו אנרג'יקס, החל משנת 2024. שיתוף הפעולה עם אנרג'יקס מהווה צעד נוסף בביסוסה של אלקטרה פאוור כחברת חשמל ואנרגיה מובילה בישראל למאות אלפי צרכנים ביתיים וללקוחות מסחריים ותעשייתיים".
אסי לוינגר מנכ"ל "אנרג'יקס אנרגיות מתחדשות": "אנרג'יקס שמחה להוביל מהלך משותף ופורץ דרך עם חברת אלקטרה פאוור, לאספקת חשמל ירוק מהשדות הסולאריים שבבעלותנו, לעשרות אלפי לקוחות ביתיים של אלקטרה פאוור בכל רחבי הארץ. מדובר באבן דרך חשובה בפיתוח משק החשמל בישראל והפיכתו לשוק משוכלל ותחרותי, ומהווה רוח גבית להמשך פעילותנו, כחברה מובילה בתחומה לייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות, להגדלת היקף ייצור החשמל הירוק במדינת ישראל". 
חברת אלקטרה פאוור (לשעבר סופרגז), הוקמה בשנת 1953 והשליטה בה נרכשה ב-2019 על ידי קבוצת אלקו. לחברה כ-400 אלף לקוחות פרטיים וכ-5,000 לקוחות עסקיים ומוסדות. לצד הפעילות בתחום של שיווק והפצה של גז ביתי, והפעילות המתרחבת של שיווק והפצה של גז טבעי לחברות, החברה החלה לפעול בשנתיים האחרונות בתחום של ייזום תחנות כוח קטנות מבוססות גז טבעי (קוגנרציה). מאז ראשית שנת 2023 החברה מספקת חשמל ללקוחות פרטיים והראשונה לפתוח מוקד לקוחות ארצי לצרכנים ביתיים המעוניינים לבצע ניוד לחשבון החשמל שלהם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה