השוק

הלחץ הציבורי עזר? עיצומים כספיים על חברת דואר ישראל

לאחר שבתקופה האחרונה אישר משרד התקשורת סגירת עשרות סניפי דואר במסגרת "רפורמת הדואר", נראה שהמשרד משנה כיוון, ובימים אלה הטיל שני עיצומים כספיים על חברת הדואר בשל סגירת סוכנויות דואר
מערכת ice |  8
דואר ישראל (צילום shutterstock, Magma Images)
חברת דואר ישראל נמצאת בימים אלה בעיצומה של תוכנית הבראה, וזאת כחלק מהכנת החברה להפרטה והפיכתה לאטרקטיבית יותר עבור משקיעים. במסגרת רפורמה זו, אישר משרד התקשורת לחברת הדואר, לסגור סניפי דואר רבים ברחבי הארץ. החברה כבר סגרה עשרות סניפי דואר, עם תוכניות לסגור עוד סניפים רבים. סבב הסגירה האחרון של סניפי הדואר, התבצע בחודש מרץ השנה ובמסגרתו נסגר, בין היתר, גם הסניף הוותיק בכנסת.
מתווה סגירת סניפי הדואר בארץ, אשר פוגע בעיקר באוכלוסייה החלשה, זוכה לביקורת ציבורית קשה, לרבות מצד, יו"ר וועדת הכספים, ח"כ משה גפני, אשר הודיע, לאחרונה, כי: "אנחנו בשעתו תמכנו ברפורמה של הדואר ואני מתחרט על זה. זה דבר שהיה אסור לעשות, מי שסובל מזה זו הפריפריה, אנשים שאין להם אלטרנטיבה, שלא לדבר על היישובים המרוחקים. הסבירו לנו אז שהדואר נמצא במצב קשה מבחינה כלכלית ושחייבים רפורמה. כששאלנו האם יסגרו סניפים שזקוקים להם, ואמרו לנו - לא. זה כתם על החברה, שסוגרים דברים שלא חשובים למי שחזק ומסתדר, ולא אכפת מהאחרים".
 
לצד סגירת סניפי הדואר, אושר לחברה לפתוח סניפי דואר נחותים ("נקודות שירות"), אשר יספקו מגוון מצומצם יותר של שירותי דואר בסיסיים, והדבר מעורר קושי משפטי.
עו"ד יגאל לוי, לשעבר סמנכ"ל בכיר דואר במשרד התקשורת: "חוק הדואר קובע במפורש כי יש לספק את שירותי הדואר הבסיסיים 'לכלל הציבור בכל הארץ'. ערב הבחירות האחרונות לכנסת, ביקש שר התקשורת הקודם, יועז הנדל, לתקן את הסעיף הנ"ל בחוק ולאפשר לשר לצמצם שירות בסיסי באזורים מסוימים, אך וועדת הכלכלה דחתה את בקשתו. יתרה מכך, יו"ר הוועדה דאז, ח"כ מיכאל ביטון, הודיע בישיבה, כי צמצום השירות לחלק מהציבור, ללא תיקון החוק, יצטרך לעמוד לביקורת של הוועדה, ויועמ"ש הוועדה אף הוסיף שפעולה כאמור, תצטרך לעמוד לביקורת משפטית". 

עו"ד יגאל לוי. צילום: באדיבות המצולם
מישאל וקנין, יו"ר דירקטוריון דואר ישראל, ציין בדיון שנערך לאחרונה בכנסת בנושא, כי החברה הפסידה כמעט שני מיליארד שקלים בשלוש השנים האחרונות, וצמצום הפערים בפריפריה לא עוסק בפתיחת סניפים נוספים, אלא בסיוע לאנשים לעבור מהעולם הישן לחדש. וקנין הוסיף כי עוד סגירת סניפים נחוצה, וכי החברה מחויבת להבטיח שהציבור ימשיך לקבל שירות.
על רקע האמור לעיל, במהלך שנראה כמו שינוי כיוון, הודיע בימים אלה משרד התקשורת על הטלת שני עיצומים כספיים על חברת הדואר, בשל סגירת סוכנויות דואר.
בהתאם לדיווחי המשרד, עיצום כספי בסך של 22,544 ₪ הוטל על חברת הדואר בשל הפרת הוראות סעיפים 3.3(ד) ו-3.4 בנספח ב' לרישיון בנוסחו נכון למועד ההפרה וטרם החלפתו ביום 2 בפברואר 2023 ("הרישיון") בנוגע לסוכנות הדואר נוף ים בהרצליה. על פי הוראות נספח ב' לרישיון, היה על החברה להפעיל את סוכנות הדואר נוף ים בהרצליה החל מה -26 באוקטובר 2020 או לחילופין לפנות למנהל הכללי של משרד התקשורת לעניין כוונתה לסגור לצמיתות את סוכנות הדואר נוף ים בהרצליה.
כמו כן, לפי הודעת משרד התקשורת, עיצום כספי נוסף בסך של 22,544 ₪ הוטל על חברת הדואר בשל סגירת סוכנות הדואר בישוב מוסמוס.
יש לציין, כי לכל אורך יישום הרפורמה בדואר, נמנע משרד התקשורת מלהטיל עיצומים כספיים על חברת הדואר, כאשר העיצום האחרון הוטל על החברה אי שם ביום 27.12.21.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    סגירת סניפי דואר
    רוני 06/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שערוריה ! במקום להקל על ציבור גדול הזקוק לשרותי דואר, פשוט נזרקנו אל הכלבים … פרצופה של המדינה עכשיו, מאוד מאוד מאוד מכוער !
    סגור
  • 5.
    הממשלה הזות הרסה כול מה היה טוב או עבד (ל"ת)
    בושה. פשות התחלות בא 05/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    תוכנית הבראה שדפקה את הציבור
    עזרא קהא 05/2023/30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בושה לשר התקשורת שהוא יושב ומחריש לנוכח תוכנית ההבראה שפגעה קשות בציבור. הציבור לא ישכח לך זאת
    סגור
  • 3.
    לאחר ההפרטה יקבלו שכר פרוטה,מרודה (ל"ת)
    עמי 05/2023/29
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • Parcels that don't have owners come to pick me up, can (ל"ת)
    Darmong 05/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • שירות בסיסי ביותר במדינה מתוקנת לא מקבלים
    אזרח מודאג 05/2023/29
    הגב לתגובה זו
    4 0
    גניבות של חבילות, שירות גרוע של מדינת עולם שלישי... איך התדרדרנו.. עצוב
    סגור
  • 2.
    דואר ישראל
    יעקב 05/2023/29
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אין מילים אין מילים דבר כזה אין בעולם שרות מתחת לכל דבר וביקורת למה זה קורא תעשו משהו כל האנשים המבוגרים סובלים גם את תאי הדואר הסרתם למה למה
    סגור
  • 1.
    תגובה
    שלמה 05/2023/29
    הגב לתגובה זו
    3 0
    האם מישהו בדק את מס' סניפי הדואר שנסגרו ב- 4 שנים האחרונות בבני ברק שהינה עם יותר מ- 210,000 תושבים ורוב התושבים לא משתמשים באפליקציות או בדיגיטלי ???????????
    סגור