השוק

תיגי מוכרת וחוכרת מחדש פרויקט בארה"ב שהיקפו 5 מיליון דולר

החברה תמכור ל-KEF את המערכת הסולארית לייצור חום בקליפורניה שהקימה בתמורה ל-5 מיליון דולר ומיד לאחר מכן תחכור את המערכת מ-KEF למשך 63 חודשים
מערכת ice | 
מתקנים סולאריים (צילום unsplash)
תיגי הודיעה היום (שני), בהמשך לדיווח קודם מחודש מרץ, כי היא חתמה הסכם מחייב בין Key Equipment Finance - KEF לבין TIGI SOLID HEAT SUPPLY, LLC (המוחזקת בעקיפין בכ-55% על ידי החברה) שעיקריו הם כדלקמן:
חברת הפרויקט תמכור ל-KEF את המערכת הסולארית לייצור חום בקליפורניה שהקימה חברת הפרויקט בתמורה ל-5 מיליון דולר ומיד לאחר מכן חברת הפרויקט תחכור את המערכת מ-KEF למשך 63 חודשים (sale and lease back).
 
מובהר כי התמורה מחושבת בהתאם להנחה שהטבות המס שהמערכת תהיה זכאית להן - ITC יהיו שוות ל- 40% מהתמורה. ככל שהמערכת תהיה זכאית ל- ITC בשיעור שונה, חברת הפרויקט תשפה את KEF בתשלום דמי חכירה נוספים כך ש-KEF תזכה לאותה תמורה כלכלית שהייתה זוכה לה אילו הייתה זכאית ל-ITC בשיעור 40%.
החברה תשלם תשלומי חכירה רבעוניים משתנים, בהתאם ללוח הסילוקין של החכירה. סך דמי החכירה לאורך כל תקופת החכירה מוערכים בכ- 2.9 מיליון דולר ומועדי התשלום  משקפים את תזרים ההכנסות הצפוי מהמערכת.
בסיום תקופת החכירה חברת הפרויקט תוכל לבחור באחת משתי האופציות הבאות:
לרכוש את המערכת מ-KEF תמורת מחיר השוק של המערכת באותה עת או 12% מהתמורה (לפי הסכום הגבוה).
להאריך את תקופת החכירה ב- 36 חודשים נוספים, בעלות כוללת של כ- 0.5 מיליון דולר.
לאחר תקופת ההארכה, חברת הפרויקט תוכל לבחור האם לרכוש את המערכת מ-KEF; להמשיך לחכור את המערכת; או לסיים את תקופת החכירה לאלתר.
צביקה קליר, מנכ"ל תיגי מוסר כי מהלך של מכירה וחכירה מחדש מקובל מאוד בפרויקטים של אנרגיה מתחדשת ומטרתו העיקרית לשחרר לחברה כספים שהושקעו בפרויקט תוך המשך הפעלתו. בנוסף הוא מחזק את מעמדה של החברה בתחום הגלובאלי ובעיקר בארה"ב. "זהו פרויקט שמרכזו קולטים תרמו-סולאריים בשטח של 4,000 מ"ר ובהיקף של 5 מיליון דולר, בשותפות עם חברה נוספת הפועלת בתחום החום באנרגיה מתחדשת וכולל גם מימון ומכירת חום. לשיתוף הפעולה הזה פוטנציאל גדול שכן הפרויקט הראשון הותקן במפעל אחד של לקוח אשר לו עשרות מפעלים בעולם. בעקבות המלחמה בין רוסיה לאוקראינה ועליית מחירי הגז ישנה היום מודעות גבוהה בנושא החום ורצון מצד שחקנים גדולים להחליף שימוש בגז טבעי ולעבור לשימוש באנרגיה מתחדשת. הדבר יוצר הזדמנות גדולה לתיגי ולטכנולוגיה שלה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה