השוק

מדרוג: הזכיה בתחנת הכוח אשכול עלולה לפגוע בדירוג בדליה

דליה אנרגיה זכתה במכרז לרכישת תחנת הכוח אשכול ב-12.4 מיליארד שקל, סכום גבוה מאוד ביחס להצעה השניה במכרז; חברת דירוג האשראי מזהירה מפני פגיעה בעוצמה הכלכלית של דליה כשההשלכות הסופיות על החברה ייבחנו בשבועות הקרובים
ניצן כהן | 
חברת חשמל (צילום pixabay)
בשבוע שעבר זכתה חברת דליה אנרגיה במכרז של חברת החשמל למכירת תחנת הרוח באשכול. ההצעה של דליה אנרגיה הייתה גבוהה משמעותית מההצעה של OPC שהגיעה למקום השני וגבוהה עוד יותר מההערכות השווי השונות שהיו לתחנה. מכאן חברת דירוג האשראי מדרוג מזהירה מפני ההתפתחויות ומהאיתנות הפיננסית של דליה.
"דליה אנרגיה דיווחה בשבוע שעבר על זכיית החברה הבת "אשכול אנרגית כח" (אשר החברה מחזיקה בה ב-75% מהזכויות ותעבורה מחזיקה ביתרת הזכויות בה), במכרז לרכישת תחנת אשכול מידי חברת החשמל, תמורת כ-12.4 מיליארד שקל. לטובת הרכישה הועמדה ערבות בסכום של 100 מיליון שקל (כאשר חלק החברה עומד על 75 מיליון שקל). בנוסף, ככול והעסקה תקודם, על החברה להעמיד ערבות בסכום של 200 מיליון שקל (חלף הערבות הקודמת) עד לתאריך 29 ביוני 2023. ערבויות אלו צפויות להיות מחולטות ככל והעסקה לא תצא אל הפועל.
 
"בנוסף, ביום 18.6.23 דיווחה החברה כי בישיבת דירקטוריון מיום 15.6.23 נחתמה תוספת להסכם המייסדים בין החברה ובין תעבורה אחזקות בע"מ, השותף באשכול אנרגיות כח (להלן: "השותף") ולפיה סוכם כי הצדדים ייכנסו למשא ומתן על הרחבת שיתוף הפעולה ביניהם, בין בדרך של השקעה הונית של השותף בחברה ובין בדרך אחרת שתוסכם ביניהם. ככל והצדדים לא יגיעו להסכמה על הרחבת שיתוף הפעולה ביניהם, תהא לשותף זכות מוגבלת בזמן, להודיע על מכירת חלקו לחברה (או למי שהחברה תורה לו) או לדלל את חלקו בהתאם להוראות הסכם המייסדים, ולחברה תהיה זכות מוגבלת בזמן לחייב את השותף למכור את מלוא חלקו לחברה או למי שהיא תורה לו.
"לצורך השלמת העסקה במתווה הקיים, תזדקק החברה לגיוסי הון וחוב מהותיים, כאשר להערכתנו, מהלכים אלו צפויים לפגוע בצורה מסוימת בפרופיל הפיננסי שלה, זאת כתלות בתמהיל בין גיוסי החוב לגיוסי ההון. נציין, כי להערכתנו, לנוכח הפער המהותי בין הצעת החברה לבין יתר ההצעות אשר ניתנו על ידי החברות האחרות במכרז, החברה עלולה להיתקל בקשיים בהשגת מלוא המימון הנדרש. בד בבד, בהתאם לדיווחי החברה ודיווחי חברת משק אנרגיה - אנרגיות מתחדשות, ובין היתר לאור הפער שבין הצעת חברת אשכול אנרגית כח לבין ההצעה במקום השני, אין כל וודאות שהחברה תפעל להגדלת הערבות.
"השלכות רכישת התחנה על הדירוג, ככל ותצא לפועל, והשפעת המהלך על הפרופיל העסקי והפיננסי של החברה, תיבחן על ידי מידרוג במהלך השבועות הקרובים" נכתב בהודעת מדרוג למשקיעים.
נסביר רק כי דליה אנרגיות ותעבורה הציעו 12.4 מיליארד שקל בתמורה לרכישת תחנת הכוח אשכול כשבמידה וההסכם יבוטל הרי שדליה תיאלץ לשלם פיצוי של 300 מיליון שקל לחברת החשמל. במידה והעסקה כן תצא לפועל הרי שדליה תיאלץ לגייס הון ו/ או חוב. אם היא תגייס הון הרי שאין כל בעיה בסיפור הזה אבל אם היא תגייס חוב, בהיקפים האלה, הרי  שלדעת מדורג היא עלולה להיכנס לבעיה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה