השוק

שטראוס חוטפת קנס מטורף של 111 מיליון שקל: "החלטה תמוהה"

בשל המיזוג עם משק ויילר שבוצע לכאורה לא כשורה, החברה ספגה קנס ענק וטוענת: "הטענה כי החברה ניסתה למנוע ממשק ויילר כניסה לשוק תחליפי החלב מנותקת מהעובדות לאשורן. מדובר בהחלטה תמוהה, הן בנימוקיה והן בגובה הקנס חסר הפרופורציות"
מערכת ice |  3
שטראוס (צילום פלאש 90/ דוד כהן, יונתן זינדל)
שטראוס מסתבכת בענק. החברה חטפה קנס של 111 מיליון שקל מרשות התחרות בגין המיזוג עם משק ויילר, שתחטוף בעצמה קנס של 1.5 מיליון שקל, זאת בכפוף לשימוע. מה הסיבה להחלטה הקשה? במסמכי המיזוג שהוגשו, המיזוג בוצע עוד בטרם האישור לכאורה.
בהמשך להודעת רשות התחרות, מחברת שטראוס נמסר: "החברה דוחה בתקיפות את טענות רשות התחרות ובטוחה כי בהתנהלותה לאורך כל התהליך לא נפל כל רבב. הטענה כי החברה ניסתה למנוע ממשק ויילר כניסה לשוק תחליפי החלב מנותקת מהעובדות לאשורן שכן השיח בין החברות נסוב סביב ייצור ופיתוח של מוצרי טופו ולא בנוגע לשוק תחליפי החלב. מדובר בהחלטה תמוהה, הן בנימוקיה והן בגובה הקנס חסר הפרופורציות".
 
עןד נמסר: "החברה ובכיריה שהוזכרו בהחלטה התנהלו בעת גיבוש ההסכם כמצופה מחברה ציבורית מובילה, ובטרם בוצע מהלך כלשהו דיווחו על כך לרשות התחרות והעבירו את החומרים הנדרשים לעיונה. כל זאת בשקיפות, בהגינות, בתום לב ובליווי משפטי צמוד של טובי המשפטנים בתחום התחרות".
לסיום נמסר: "הסעיף אשר נמצא במחלוקת הינו סעיף כללי וסטנדרטי, המקובל בכל הסכם מיזוג ואין בו דבר וחצי דבר עם פגיעה אפשרית בתחרות. החברה תטען את טענותיה במהלך השימוע ותלחם על שמה הטוב בכל ערכאה משפטית שתידרש".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    שטראוס
    צדק חברתי 07/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הקנס מגיע להם.הסכום כנראה כולל "מעטפה" לדרעי שיחליק את העינינים
    סגור
  • 2.
    מתי תחקרו
    דניאלו 06/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את המיזוג של עידן 2000 וכפר השעשועים עשו מיזוג מתחת לשולחן בלי לקבל אישור מה הגבלים מה שקורה היום שם מערב פרוע עובדים על הצרכן במסווה של תחרות.
    סגור
  • 1.
    זה עוד כלום לעומת הדורסנות של המונופוליסטים
    טוב מאוד 06/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ככל שהמלחמה תהיה יותר מחמירה כך המשק יפתח
    סגור