השוק

הישג לאגרוטק הישראלי: אנרג'ין הצליחה להשביח עגבניה עמידה לוירוס

אבן דרך משמעותית נרשמת היום בתחום האגרוטק והיא השלמת הפיתוח ובדיקת ההיתכנות בפיתוח של זן עגבניות העמיד בפני וירוס הטומבו שתוקף את הגידולים החקלאיים; הפיתוח עובר עכשיו לשלב המסחור
ניצן כהן | 
גיל רונן (צילום רמי זרנגר, unsplash, pexels)
אבן דרך משמעותית הושגה היום בתחום האגרוטק הישראלי. אנרג'ין השלימה את הפיתוח ובדיקת ההיתכנות של הלקוחות לזן של עגבניות שעמיד בפני וירוס הטומבו שתוקף גידולי עגבניות ופוגע בהם.
אנרג'ין פועלת בתחום השבחת הצמחים והמזון באמצעות בינה מלאכותית, השיגה כאמור אבן דרך משמעותית בפרויקט אותו היא מקדמת, לפיתוח והשבחה של זרעי עגבנייה בעלי תכונות עמידות לוירוס הטובמו (ToBRFV), במודל של פיתוח של קניין רוחני כנגד הכנסות מתמלוגים.
 
החברה סיפקה את הזרעים המכילים את תכונת העמידות והסמנים הגנטיים שאיתרה ללקוחות ולשותפים עמם התקשרה בהסכמים מסחריים למסחור הזרעים והסמנים הגנטיים. מספר לקוחות באירופה ובארה"ב שהשלימו תהליך בדיקה דיווחו כי זוהתה רמת עמידות גבוהה לווירוס בזני עגבנייה מסחריים ושבהם שילבו את תכונת העמידות.
בכך השלימה אנרג'ין את שלב הוולידציה (תהליך הבדיקה המתועד) הקבוע בהסכמים עם לקוחות אלה. בנוסף, דיווחו לקוחות אלה כי הסמנים הגנטיים הייחודיים שסיפקה להם החברה, לצורך שילוב התכונה בתכניות הטיפוח שלהם, הראו קורלציה חזקה להימצאות תכונת העמידות בזני העגבנייה שנבדקו.
להערכת החברה ובהתבסס על ניסיונה בתחום, תהליך ההטמעה לקראת מסחור צפוי להסתיים בתוך 18 חודשים. לאחר השלמת שלב ההטמעה, יפעלו הלקוחות למסחור הזנים, ובכפוף להצלחת המסחור, החברה תהה זכאית לתמלוגים.
"העמידות לוירוס אושרה במגוון שיטות. עמידות זו ייחודית ומספקת הזדמנות טיפוחית (השבחה) מצוינת עבור הזנים שלנו. מבדיקתנו עולה קורלציה גבוהה להימצאות תכונת העמידות, דבר המאפשר לנו להטמיע אותן בזנים המסחריים. זאת ועוד, אנו זוכים לתמיכה מקיפה של המעבדה של אנרג'ין, התורמות רבות להצלחת הפרויקט החיוני הזה." ציינה פרנקה קסטנולי, ראש מחלקת המחקר והפיתוח ב-S.A.I.S Sementi  חברת זרעים איטלקית, שהייתה בין הראשונות לאמת את תכונת העמידות לוירוס ה- ToBRFV.
במקביל, ממשיכה אנרג'ין יחד עם פילוסיד, שותפתה לפרויקט, בהליכי הגנה באמצעות בקשות פטנטים נוספות, על שימוש באזורים הגנומיים בצמח העגבנייה האחראים על תכונת העמידות בפני הווירוס, לרבות הסמנים הגנטיים הייחודיים אשר מאפשרים לזהות את האזור הגנומי הייחודי המכיל את אותם גנים. בכוונתן של החברות להמשיך ולהרחיב את ההתקשרויות העסקיות עם חברות נוספות, מעבר לבסיס לקוחותיה ושותפיה הקיים של אנרג'ין, ולהתקשר בהסכמים מסחריים עם חברות זרעים נוספות בישראל ובחו"ל. להערכת החברה, כל אחד מההסכמים עשוי להצטבר לסכום מהותי של מיליוני דולרים בכפוף לקיומם של תנאי שוק מתאימים והצלחה בהטמעה ומסחור הזרעים.
גיל רונן, מייסד ומנכ"ל אנרג'ין: "אנחנו חשים סיפוק גדול לראות כיצד פרי עמלנו מקבל תוקף מעשי לאחר בחינתו בשטח, ונמצא בשלב מתקדם בתהליך מסחור זני עגבניות בעלות תכונות עמידות לוירוס הטובמו, התוקף גידולי עגבניות בכל רחבי העולם. שלב הולידציה הינו שלב מהותי בהטמעת התכונה לקראת מסחור, אשר להערכתנו, צפוי להסתיים בתוך כ-18 חודשים, לחברה מספר הסכמים בתחום זה ובכוונתנו להמשיך ולהרחיב את ההתקשרויות העסקיות עם חברות נוספות בישראל ובחו"ל, כאשר כל אחד מההסכמים עשוי להצטבר לסכום מהותי של מיליוני דולרים."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה