השוק

נגיד בנק ישראל מזהיר: ההתערבות בבנקים תעוות את המדיניות

בנק ישראל מפרסם את סיכום הפגישה שקיימו המפקח על הבנקים והנגיד עם מנכ"לי הבנקים; נגיד בנק ישראל חוזר על האזהרות לפיהן התערבות של הדרג הפוליטי במהלך העסקים הרגיל של הבנקים - יפגע במדיניות של בנק ישראל
ניצן כהן | 
אמיר ירון נגיד בנק ישראל (צילום פלאש 90/ נעם רבקין פנטון, shutterstock)
בנק ישראל פרסם אתמול (רביעי) את סיכום הפגישה שקיים בשבוע שעבר נגיד הבנק, פרופ' אמיר ירון, המפקח על הבנקים - דני חחיישווילי עם מנכ"לי הבנקים. בגדול המערכת הבנקאית עמדה בדרישות של הפיקוח לפיהם הבנקים צריכים להקל מעט על מי שלקח משכנתא, הם צריכים לבדוק איך הם מתחילים לשלם ריבית על העו"ש ומעבר לכך הם צריכים להיות אקטיביים בכל הנוגע למי שמחזיק יתרות עו"ש ולא מפקיד את הכסף בפיקדון.
כאן המקום לציין שהפעולה החשובה ביותר שעשה בנק ישראל, פעולה שהפכה היום להוראה למערכת הבנקאית היא שהבנקים צריכים לפנות בפניות יזומות למי שיש לו יתרות עו"ש גבוהות ממה שהוא מוציא ולהציע לו להעביר את הכסף לפיקדון או להשקעה כלשהי כדי שהכסף הזה יניב לו תשואה.
 
ההוראה הזו היא למעשה איזון נכון בין הצורך של הבנקים לא להיות אדישים למי שמחזיק יתרות עו"ש לא מנוצלות אבל עדיין לא לחייב אותם לפעול נגד האינטרס שלהם. מעבר של כסף לאפיקי השקעה שונים אמור להיות נכון הן ללקוח שיתחיל לקבל תשואה והן לבנק שירוויח ממעבר של כסף מהעו"ש לאפיק השקעה וזה הדבר החשוב במה שקרה בתקופה האחרונה במערכת הבנקאית.
נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון: "הדרך להשגת שיפור במצב הלקוחות במשק מתקדם ומודרני היא הסרת חסמים ושיפור התחרות, הן בין הבנקים והן מגופים חוץ בנקאיים. לעומת זאת, התערבות במנגנוני השוק וודאי צעדים שעלולים לעוות את המדיניות המוניטארית, עלולים להשיג תוצאה לא רצויה בשיווי המשקל שייווצר בשוק בסופו של דבר.
"הצעדים שננקטו הם צעד נוסף לשיפור רווחת הצרכן. נמשיך לפעול בכלים שברשותנו להשגת יעדים אלו לשיפור מצב הלקוח וקידום התחרות במערכת הפיננסית".
המפקח על הבנקים, מר דניאל חחיאשוילי: "הצעדים השונים שגובשו על ידי כל אחד מהבנקים יתרמו לשיפור ההוגנות ביחסים בין הבנקים ללקוחותיהם ויסייעו ללקוחות הרלוונטיים בהתמודדות עם נטל החוב בתקופה הקרובה. מהלך זה הינו חלק ממכלול צעדים בהם נוקט הפיקוח על הבנקים על מנת לוודא כי הבנקים ימשיכו להיות קשובים לצורכי הלקוחות נוכח השפעות הסביבה הכלכלית המשתנה. הפיקוח ימשיך ללוות מקרוב את יישום היעדים השונים במערכת, ינקוט בצעדים להגברת השקיפות והתחרות בין הבנקים, ויוודא כי הבנקים ימשיכו לפנות באופן יזום ללקוחות, והכל במטרה להמשיך לשפר את תנאי הלקוחות."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה