השוק

לקראת ההצבעה בכנסת: המשקיעים בורחים מהשקל

היום אמורה הכנסת להצביע על ביטול עילת הסבירות וזו עלולה להיות קריאת הפתיחה להחרפה במחאה; המשקיעים מתנפלים על המטבעות הזרים והשקל צולל; היום יכנס נגיד בנק ישראל מסיבת עיתונאים
ניצן כהן |  5
השקל בירידה (צילום shutterstock)
היום צפויה הכנסת להצביע על ביטול עילת הסבירות מה שעלול להביא להחרפה במחאה נגד הממשלה ונגד החקיקה המשפטית. המשקיעים מסתערים הבוקר על המטבעות הזרים והשקל צולל. נגיד בנק ישראל יודיע על גובה הריבית לחודש הקרוב ויכנס מסיבת עיתונאים בה הוא אמור להתייחס להשפעה הכלכלה של החקיקה המשפטית.
אם כן, הדולר מתחזק הבוקר ב-0.2% ונסחר עמוק מעל ה-3.7 שקל. הדולר נסחר כעת ברמה של 3.724 שקל. האירו מזנק בכמעט 1% ונסחר ברמה של 4.07 שקל. עלייה דומה נרשמת בפאונד הבריטי שעולה ב-0.8% לרמה של 4.77 שקל.
 
היום יכנס נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, מסיבת עיתונאים בה יודיע על גובה הריבית לחודש הקרוב. קונצנזוס ההערכות היה עד היום כי הנגיד יותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 4.75% אולם ההיחלשות המשמעותית של השקל מול המטבעות הזרים אמורה להאיץ את האינפלציה ומכאן הסיכויים שהנגיד יגיב כבר כעת בהעלאת ריבית נוספת, הולכת ועולה.
ירון יכנס היום מסיבת עיתונאים והוא צפוי להתייחס להשפעה הכלכלית של החקיקה המשפטית. החקיקה המשפטית הופכת להיות עובדה מוגמרת ומכאן הציבור צריך להבין טוב יותר את המשמעויות הכלכליות ונגיד בנק ישראל הוא הדמות החשובה בתהליך הזה.
בבורסה נרשמת יציבות בשעה האחרונה כשמניות המערכת הבנקאית יורדות בכמעט 0.4% וזה מבטא יותר מכל את החשש של המשקיעים מהדרג הפוליטי שפוגע ביציבות המערכת הבנקאית ומעוניין לנהל את הבנקים במקום ההנהלות שלהם תוך שהוא פוגע בעצמאות בנק ישראל. דבר שהוא רע לעסקים.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    מדינת עולם שלישי
    שםםם 07/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנחנו בדרך המהירה להיות מדינת עולם שלישי
    סגור
  • 4.
    הדולר מתבסס עמוק ב 3.72
    גדעון 07/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תגידו השתגעתם לגמרי , 3.7 זה שער מצויין לכלכלה , אין צורך להמשיך להפחיד , ההתאמה לכל ההקורה בעולם !!!!! למי יש אינטרס להחליש את השקל רק למי שאינו מקבל את תוצאת הבחירות נקודה .
    סגור
  • 3.
    מסםיק עם רמסת הדמוקרטיה
    איציק 07/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לא נמאס לכם להאכיל את הציבור בתבהלה. המדינה חזקה ממשלה דמוקרטית יציבה התפוצצו אתם באופן יה איזה כתיב תת רמה מייצרים לייצג את הדמוקרטיה אתם צרכים לעקל 64 מנדטים אתם בטופזציה וצריך לפרק את מונפול בתי המשפט. פרקליטות משטרה כו אחד שמאלני תליה הרפורמה תרם תורמים למדינה אך קלפי הפסדתם משום שאתם מגדלחים ילד וחתול
    סגור
  • 2.
    הנגיד יעשה היום מסיבת עיתונאים.. בגלל החקיקה הארורה והנ
    שי 07/2023/10
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הנגיד יעשה היום מסיבת עיתונאים.. בגלל החקיקה הארורה והנזקים שהיא עושה, האוצר שיחרר עוד נתונים עכשיו לגבי הכנסות ממיסים והצמיחה.. רע מה שעושים פה הדולר אמנם גג 3.72 אבל אם זה ממשיך, בקלות אנחנו יכולים להגיע ל3.8+ זה די ברור.... זה אירוני שזה מגדיל לי את ההכנסה מירי רגב הזבלה מול הפרצוף שלה אומרת להם לפטר אותה חחחח... הם צריכים לבטל את עילת הסבירות בשביל זה אבל זה לא סביר לבטל את עילת הסבירות, ותהיה עתירה ובג"צ יפסול השאלה אם יהיה צו מניעה לפיטורין שלה לפני הביטול, אחרת הם אשכרה יוכלו להחליף אותה במישהו לא עצמאי ואנחנו מתחילים את תהליך ההפיכה באופן רשמי...
    סגור
  • 1.
    טרור כותרות שקרי שהמטרה שלו ברורה
    אתם עלובים 07/2023/10
    הגב לתגובה זו
    1 3
    תתביישו לכם!
    סגור