השוק

מודי'ס מזהירה: קיים סיכון משמעותי לכלכלה ולביטחון בישראל

חברת דירוג האשראי מפרסמת בשעה האחרונה את התגובה שלה לחקיקה המשפטית ומזהירה את המשקיעים מפני המצב לפיו קיים סיכון משמעותי לביטחון ולכלכלה של ישראל
ניצן כהן |  2
כלכלה בארצות הברית (צילום shutterstock)
מודי'ס פרסמה בשעה האחרונה את התגובה שלה לחקיקה המשפטית. מההודעה עולה כי חברת דירוג האשראי מותירה את הדירוג של ישראל ברמה הגבוהה של A1 עם תחזית יציבה אולם מזהירה מהמצב בישראל. במודי'ס כותבים כי קיים סיכון משמעותי לכלכלה ולביטחון בישראל.
למעשה במודי'ס סוקרים את מה שקרה בישראל בתקופה האחרונה ומציינים כי החשש מפני חקיקה חד צדדית אגרסיבית של הממשלה תצא לפועל. הסיכון הזה כאמור התממש ומכאן במודי'ס מצטרפים לבנקים הזרים סיטי בנק ומורגן סטנלי שפרסמו היום אזהרות חריפות למשקיעים שלהם עד כדי שמורגן סטנלי כתב למשקיעים שישראל היא לא מקום להשקיע בו כסף.
 
קודם לכן וכחלק מהיערכות יחצ"נית של הממשלה פרסמו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר, בצלאל סמוטריץ', תגובה מזלזלת לפיה התגובה של חברות דירוג האשראי והבנקים הזרים היא תגובה רגעית. במודי'ס כאמור לא מתייחסים לזלזול הזה ובדברי ההסבר הם רחוקים מלהצהיר הצהרה שהיא "רגעית".
בסך הכל הכלכלה הישראלית היא באמת חזקה ולכן במודי'ס מותירים את הדירוג ללא שינוי וגם את התחזית יציבה אבל כולם מבינים שאנחנו במדרון חלקלק.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא הבנתי
    הפרש הכחול 07/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני קורא כתבה או פוסט בפייסבוק? מה זו הרמת כתיבה הזאת? טוב שלא כתבתם שאהוד ברק שולטטטתתתת. עולב רציני.
    סגור
  • מפחדים להודות בטעות?
    אך העיוורון 07/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על דפי כל עיתון תקרא ותד, על גבי כל קיר בכל רשת חברתית תראה, בכל סוכנות דירוג ובכל גרף של הבורסה תראה הרס טוטאלי. אין דרך לברוח ולהמשחך להכחיש את ההרס והחורבן של הממשלה הזו
    סגור