השוק

דלתא גליל מכריזה על דיבידנד של 7 מיליון דולר למרות ירידה במכירות

דלתא גליל מדווחת על תוצאותיה הכספיות לרבעון שני ולמחצית הראשונה לשנת 2023: המכירות ירדו ב-10% ל-443.6 מיליון דולר. המנכ"ל אייזק דבח: "הגדלנו את המכירות הישירות דרך החנויות הפיזיות והמסחר המקוון"
מערכת ice |  1
אייזיק דבח (צילום shutterstock, פייסבוק/ Delta Galil Industries, פייסבוק/ קניון עופר מרום, שי אפשטיין)
דלתא גליל תעשיות בע"מ, יצרנית בינלאומית ומשווקת מוצרי הלבשה לגברים, נשים, ילדים, פנאי והלבשת Activewear, מדווחת על תוצאות כספיות לרבעון השני ולמחצית הראשונה לשנת 2023.
עיקרי התוצאות לרבעון השני לשנת 2023:
* התוצאות ברבעון הושפעו מההאטה העולמית בצריכה.
* המכירות ירדו ב-10% (9% במטבע מקור) ל-443.6 מיליון דולר.
* המכירות באמצעות אתרי האינטרנט של מותגי החברה עלו ברבעון השני ב- 13% לעומת רבעון מקביל אשתקד.
* שיפור בשיעור הרווחיות הגולמיות של 190 נקודות בסיס ל-40.4%.
* הרווח התפעולי בנטרול סעיפים חד פעמיים הסתכם ברבעון השני ב-30.9 מיליון דולר או 7.0% מהמכירות, לעומת 44.0 מיליון דולר או 9.0% מהמכירות, ברבעון מקביל אשתקד.
* ה-EBITDA בנטרול IFRS16 ירד ב-27.1% ל-38.0 מיליון דולר לעומת רבעון מקביל אשתקד ועלה ב-33.3% לעומת 28.5 מיליון דולר ברבעון ראשון של 2023.
* רבעון שלישי ברציפות של הפחתה ברמת המלאי המשקפת ירידה של 85.7 מיליון דולר ביחס ל-30 בספטמבר 2022.
* תזרים מזומנים שנבע מפעילות שוטפת בנטרול IFRS 16 גדל ב-74.1 מיליון דולר ל-58.4 מיליון דולר.
* ההון העצמי הגיע לרמת שיא של 713.6 מיליון דולר, עליה של 11% לעומת 30 ביוני 2022.
* דלתא מכריזה על דיבידנד של 7.0 מיליון דולר, או כ-27.2 סנט למניה, שיחולק ב-30 באוגוסט 2023. המועד הקובע יהיה 17 באוגוסט 2023.
* החברה מאשררת את התחזית שלה לשנת 2023.
אייזק דבח, מנכ"ל דלתא גליל, מסר: "בעוד תעשיית ההלבשה העולמית מתמודדת עם אתגרים משמעותיים, התמקדנו במהלך החציון הראשון של השנה בביצוע מספר פעולות אסטרטגיות שכללו בין היתר, צמצום משמעותי של רמת המלאי, הגדלת שיעור הרווח הגולמי וייעול יכולות הייצור שלנו. במקביל המשכנו לפתח את ערוצי המכירה הישירים שלנו וכן לפתח מוצרים חדשניים עבור לקוחותינו.
"במהלך הרבעון השני של השנה הגדלנו את המכירות הישירות דרך החנויות הפיזיות והמסחר המקוון (אתרי אינטרנט) במרבית תחומי הפעילות. בנוסף, הצלחנו להקטין באופן משמעותי את רמת המלאי זה רבעון שלישי ברציפות בסך מצטבר של 85.7 מיליון דולר לעומת ספטמבר 2022, תוך השגת שיעור רווחיות גולמית גבוה על אף סביבה כלכלית מורכבת ומאתגרת המאופיינת במתן מוגבר של הנחות ומבצעים.
"אנו ממשיכים במגמת הצמיחה שלנו מול לקוחות אינטרנט מובילים ובעיקר מול Skims. הקיטון ברמת המלאי כאמור, סייע בשיפור תזרים המזומנים התפעולי בסך של 74.1 מיליון דולר, אשר חיזק את המאזן הפיננסי שלנו.. בנוסף, המשכנו לייעל את הפעילות על ידי צמצום הפעילות בסין לצד חיזוק שרשרת האספקה בכדי לשפר את הגמישות התפעולית שלנו ואת כושר התחרות".
עוד הוסיף דבח: "במחצית השנייה של השנה, אנו צופים מגמת שיפור משמעותית בנפח מכירות וברווחיות עקב תוצאות DTC חזקות, תמהיל לקוחות משופר, עלות רכש והובלת מוצרים נמוכה יותר זאת תוך ניצול יעיל יותר של יכולות הייצור במפעלים שלנו. אנו צופים עמידה בתחזית שסיפקנו לשנת 2023 המונעת מצמיחה במכירות ובשיעורי הרווחיות, והמשך חיזור המאזן שלנו באמצעות קיטון עקבי ברמות המלאי והחוב".
מכירות:
החברה מדווחת על מכירות של 443.6 מיליון דולר ברבעון השני של 2023, ירידה של 10% (9% במטבע מקור) לעומת 491.3 מיליון דולר ברבעון השני אשתקד. המכירות במחצית הראשונה של 2023 הסתכמו בסך של 886.0 מיליון דולר, ירידה של 9% (8% במטבע מקור) לעומת 975.1 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. המכירות באמצעות אתרי האינטרנט של מותגי החברה, עלו ברבעון השני ובמחצית הראשונה של 2023 ב- 13% וב-10%, בהתאמה לעומת תקופות דיווח מקבילות אשתקד. 
רווח גולמי:
שיעור הרווח הגולמי ברבעון השני של 2023 גדל ל-40.3% לעומת 38.5% מהמכירות ברבעון מקביל אשתקד. העלייה של 190 נקודות בסיס בשיעור הרווח הגולמי נבעה מתמהיל לקוחות, ערוצי הפצה ומגזרי פעילות וכן ירידה בעלויות השינוע אשר קוזזו בעיקר ע" עליה בהנחות וניצול נמוך יותר של מפעלי הייצור שלנו. שיעור הרווח הגולמי במחצית הראשונה של 2023 עלה ב-150 נקודות בסיס ל-39.7% לעומת 38.2% מהמכירות בתקופה מקבילה אשתקד.
רווח תפעולי:
הרווח התפעולי הסתכם ברבעון השני של 2023 ב-28.2 מיליון דולר, לעומת 38.5 מיליון דולר ברבעון מקביל אשתקד.
הרווח התפעולי בנטרול סעיפים חד פעמיים הסתכם ברבעון השני ב-30.9 מיליון דולר או 7.0% מהמכירות, לעומת 44.0 מיליון דולר או 9.0% מהמכירות, ברבעון מקביל אשתקד.
הרווח התפעולי במחצית הראשונה של 2023 הסתכם ב-42.7 מיליון דולר, לעומת 72.7 מיליון דולר בתקופה מקבילה אשתקד.
הרווח התפעולי בנטרול סעיפים חד פעמיים הסתכם במחצית הראשונה של 2023 ב-50.7 מיליון דולר או 5.7% מהמכירות, לעומת 78.2 מיליון דולר או 8.0% מהמכירות, במחצית הראשונה אשתקד.
הקיטון בשיעור הרווח התפעולי בתקופות הדיווח של 2023 לעומת תקופות דיווח מקבילות אשתקד, נבע בעיקר מהוצאות קבועות שיכולות לתמוך ברמת מכירות גבוהה יותר.
סעיפים חד פעמיים
כחלק מאסטרטגיית החברה לשיפור גמישות הייצור, יכולותיה וכושר התחרות שלה ולהמשך ייעול פעילותה, מבצעת החברה רה ארגון בפעילותה. כחלק מהתוכנית החליטה החברה במהלך הרבעון השני של 2023 על צמצום פעילות החברה בסין.
בנוסף לאמור לעיל, כללה תוכנית הארגון מחדש במחצית הראשונה של 2023 את הצעדים הבאים, שעליהם החליטה ברבעון הראשון של השנה:
סגירת המרכז הלוגיסטי של Bare Necessities והעברתו למיקור חוץ במקסיקו.
סגירת מפעל ייצור הגרביים בבולגריה במקביל לבניית המפעל החדש במצרים.
העברת פעילות הגזירה והתפירה מקהיר לאל-מיניה, הממוקמת בדרום מצרים.
צעדי התייעלות נוספים בתחום פעילות Seven for All Mankind.
העלות הכוללת של התוכניות הכלולה בתוצאות הרבעון השני והמחצית הראשונה של 2023, כסעיף חד פעמי הסתכמה ב-6.0 מיליון ו-11.4 מיליון דולר, בהתאמה.
החברה מעריכה את החיסכון השנתי מהתוכניות בכ-12.5 מיליון דולר, שחלקו ינבע ב-2023.
בנוסף לאמור לעיל, כללו סעיפים חד פעמיים ברבעון השני ובמחצית הראשונה של 2023, הכנסה בסך של 4.0 מיליון דולר משינוי בשווי הוגן של תמורה מותנית בעסקת Bogart, וכן כ-0.7 מיליון דולר בגין הוצאות עסקה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    המניה תעלה לפחות 10 אחוז (ל"ת)
    אבי 08/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור