השוק

ספוטיפיי בשינוי ענק לפודקאסטים: כך תחסוך 38 מיליון דולר

ספוטיפיי עושה שינוי ענק בקרב ערוצי הפודאקסטים שמשדרים רעש לבן. בעוד כחודש היוצרים לא יוכלו יותר לעשות כסף מפרסום של ספוטיפיי בפלטרפומה ובכך החברה תחסוך כ-38 מיליון דולר
מערכת ice | 
ספוטיפיי (צילום freepik)
ספוטיפיי עשתה בדק וגילתה שכמה מהערוצים שלה גורמים לה להפסד של 38 מיליון דולר. לפי בלומברג, פלטפורמת המוזיקה הפופולרית תגביל את אפשרויות הפרסום של ערוצי הפודקאסטים שמשמיעים רעש לבן, אף שמדובר בכמה מהערוצים הכי פופולריים בקרב המשתמשים.
משמעות הדבר היא כי החל מ-1 אוקטובר אלו שמפיקים פודקאסטים של רעש לבן לא יוכלו יותר לקחת חלק בתוכנית הרווחית של ספוטיפיי שמיועדת ליוצרים, ועל כן הם לא יוכלו יותר להרוויח דרך פרסום של ספוטיפיי במהלך השידור. מנגד, היוצרים עדיין יוכלו לעשות רווח מהקראת פרסומות שאינן קשורות לספוטיפיי ומשלל הדרכים האחרות שקיימות כיום דרך הפלטפורמה. 
 
לטענת ספוטיפיי הפרסום דרך הערוצים הללו פשוט אינה משתלמת עבורה היות שמרבית האנשים שמאזינים לרעש לבן שמים אותו ברקע ולא ממש מאזינים לו באופן קשוב. בשלב כלשהו, בעקבות הפופולריות האדירה שלהם, ספוטייפי אפילו שקלה להסיר את הערוצים המדוברים לגמרי מהשירות שלה, אך היא ביטלה את המהלך בסופו של דבר. 
לצד זאת, ספוטיפיי גם שינתה את התנאים הבסיסיים שמאפשרים ליוצרי התוכן לפרסם אותה בפלטפורמה. כעת על הערוץ להגיע לאלף מאזינים ייחודים בפרק זמן של 60 יום, בניגוד לרק מאה מאזינים עד כה. מנגד, הפלטפורמה הורידה חלק מהתנאים שלה עבור יוצרי התוכן שרוצים להרוויח דרך פרסומות אוטומטיות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה