השוק

התפתחות דרמטית במשפט טראמפ: "ניפח את שווי נכסיו במיליארדים"

שופט מדינת ניו יורק ארתור אנגורון קבע כי הנשיא לשעבר ביצע הונאה ב-2.2 מיליארד דולר לצורך קבלת תנאים מועדפים להלוואות. התובעת הכללית תדרוש הטלת קנסות בסך 250 מיליון. ההחלטה תשבית חלק נרחב מפעילותו העסקית. נציגו של טראמפ: "זו שערורייה"
מערכת ice | 
דונלד טראמפ (צילום shutterstock, freepik)
נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, ומי שצפוי לשוב ולהתמודד במרוץ לנשיאות ארה"ב בבחירות שתערכנה בנובמבר 2024 מטעם המפלגה הרפובליקנית – ניפח את שווי נכסיו לכאורה בכ-2.2 מיליארד דולר. הלילה (בין שלישי לרביעי) קבע השופט ארתור אנגורון בבית המשפט בניו יורק כי הנשיא לשעבר ביצע הונאה. את ההחלטה קיבל על סמך חומר הראיות עוד בטרם נפתח המשפט בתביעה שהגישה נגדו לטישה ג'יימס, התובעת הכללית של מדינת ניו יורק.
ג'יימס מבקשת להטיל על הנשיא לשעבר טראמפ קנסות בסך 250 מיליון דולר, אלא שהסכום בפועל ייקבע במהלך המשפט שככל הנראה יחל כבר ביום שני הבא. השופט מצדו קבע כי ניפוח שווי נכסיו של טראמפ נועד להונות את הבנקים והמלווים על מנת לזכות בתנאים מועדפים בקבלת הלוואות. אנגורון הוסיף כי הנאשמים, טראמפ ובניו, "התעלמו מהמציאות לפי הצרכים העסקיים שלהם, כאילו היו בעולם הפנטזיה ולא בעולם המציאות".
 
כריסטופר קייס, המייצג את טראמפ, טען כי מדובר ב"שערורייה" ושההחלטה היא למעשה "הלאמה של אחת מאימפריות העסקים המצליחות ביותר בארה"ב". קייס הוסיף כי הוא צפוי לערער על ההחלטה. מצבו הפיננסי של טראמפ צפוי להיות מושפע באופן משמעותי מהחלטת השופט אנגורון, משום שככל שהערעור אינו יידחה – חלק הארי של פעילותו העסקית של טראמפ צפוי להיות מושבת לחלוטין עד כדי הקפאה בפועל של מפעליו.
מדובר בצעד גדול עבור התביעה בתיק, שכן רשיונות העסק של חלק מנכסיו הגדולים של הנשיא לשעבר למעשה יבוטלו. טראמפ צפוי לאבד אם כן את השליטה על כמה מהמפעלים הגדולים ביותר שלו: טראמפ טאוור, הבניין בוול סטריט 40, מועדון גולף בווסטצ'סטר ונכס פרטי נוסף. עם זאת, החברה של טראמפ, טראמפ אורגניזיישן, לא תפורק במסגרת ההליכים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה