השוק

אבסורד: המדינה דורשת תשלום ארנונה - מתושבי העוטף שבתיהם נחרבו

ניצולי היישובים הסמוכים לגבול עם הרצועה נמצאים כבר מזמן במלונות, לאחר הטבח ההמוני שביצע חמאס. אלא שלממשלה חשוב לגבות מהם כעת את המסים, וראשי המועצות זועמים: "איך מישהו מעלה את זה על דעתו?". לדבריהם, יש קבוצת שרים שפועלת על מנת להקשות על התושבים
מערכת ice |  1
הריסות כפר עזה (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
ממלא מקום מועצת שער הנגב, יוסי קרן, מחליף את אופיר ליבשטיין ז"ל שנרצח על ידי מחבלי חמאס ביומה הראשון של מתקפת הפתע שביצע ארגון הטרור על אזרחי ישראל ב-7 באוקטובר. אמש (חמישי) סיפר בראיון למהדורה המרכזית בחדשות 12 כי המדינה דורשת לגבות תשלום ארנונה גם מיישובים שפונו בעוטף עזה.
אמנם תושבי הערים, הקיבוצים והמושבים הסמוכים לגבול עם הרצועה נמצאים כבר מזמן במלונות, אולם כיאה למדינת ישראל, לרשויות  יש טענות כלפיהם: לאחר שהבית שלהם נחרבו במהלך המתקפה האכזרית, ומאות מהם נטבחו או נחטפו על ידי חמאס והג'יהאד האסלאמי.
 

זה נשמע לא יאמן, אבל תושבי כפר עזה נדרשים לשלם מסים למועצה המקומית - והמדינה בינתיים לא פוטרת אותם מכך. תושבי מפלסים ונחל עוז גם כן. לדברי קרן, הוא עצמו החליט לסרב להישמע להנחיות המדינה, נוכח העובדה שמדובר בהחלטה מופרכת. במועצת שער הנגב לא יגבו תשלום מהתושבים.
"אני קיבלתי החלטה שגם אם אשלם לאחר מכן כל מחיר שיהיה, לא אתן לפליטים בארצם לשלם. זה לא משהו לגיטימי שיקרה, איך מישהו מעלה על דעתו שאגבה ארנונה מתושב שלא נמצא בביתו?", ציין קרן, שפנה גם לשרי הממשלה בניסיון לבקש עזרה. "חלק מהשרים שותפים אמיתיים, ומתקשרים כל יום ושואלים במה אפשר לעזור".
 
לצדם, מציין קרן כי יש קבוצת שרים שמחפשת להקשות על תושבי עוטף עזה, דווקא בשעה הקשה ביותר עבורם בהיסטוריה. "יש 'שכבה נמוכה' מהם שמקשה עלינו, וחושבת שמה שהיה לפני - הוא מה שצריך להיות. אי אפשר לנהל מועצה במלחמה שמרבית תושביה לא נמצאים באזור, על פי הכללים של פעם. צריך להכין סט כללים חדש - ולהתנהל רק לפיו". 
אם לא די בכך, נשמעות טענות מבישות כלפי ראשי המועצות בדרום, אליהן קרן נאלץ להתייחס. "כל ראשי המועצות עובדים ימים ולילות - ולבוא ולהגיד שהם מקטרים, זה לא רציני, זה מעליב ופוגע. כל אחד מאתנו קיבל אחריות, מנסה לטפל בתושבים ולתת מענה. להגיד שאנחנו מקטרים? זו בדיחה, זה עצוב".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לזרוק קיבינימט את כל השרים העלובים האלה
    סיגל 11/2023/03
    הגב לתגובה זו
    3 0
    עכשיו!
    סגור