השוק

המניה שזינקה ב-17% היום; זו הסיבה למה

מאז שפרצה המלחמה כל החישובים הרגילים הוחלפו במחשבות/ ספקולציות ומשאלות לב ומכאן ששוק המניות מתנודד מעליות חדות לירידות חדות והמניה הזו הייתה חלק מהמחול הזה
ניצן כהן | 
מניות (צילום vecteezy)
מאז שפרצה המלחמה כל החישובים הרגילים והתמחורים המוכרים שינו פניהם. אז יש ניירות ערך שהתמחור שלהם ברור ויש ניירות ערך ששורה של ספקולציות שמצאו את דרכן לכלי התקשורת עיוותו את התמחור שלהם ומכאן המניות האלה מתנדנדות בין עליות חדות לירידות חדות ולא תמיד יש לכך הסבר מושכל.
מניית ישראכרט היא אחת מהן. כשפרצה המלחמה ושוק המניות התחיל לאבד גובה (מסיבות ברורות) החל גל של ספקולציות להסתובב בשוק שהשורה התחתונה שלו היא שעסקת ישראכרט-הראל מתנדנדת. אחת הספקולציות הייתה שהיא מתנדנדת סתם ככה בגלל המלחמה והסברה השניה הייתה שלאור הירידות בשווקים צריך לבצע התאמה במחירים ומכאן הסיקו הספקולנטים מסקנה - העסקה תתבטל.
 
אם כן, לא זה ואף לא זה. אכן פרצה מלחמה, אכן הסנטימנט בשווקים הוא לא טוב כרגע אבל האם השתנה משהו מהותי באופיו של הצרכן הישראלי? האם הצרכן הישראלי לא יעשה יותר שימוש בכרטיסי אשראי? האם בעקבות המלחמה אנשים יעזבו את ישראכרט ויעברו לחברה מתחרה?
התשובה לכל השאלות האלה היא - לא. מהות העסקה לא השתנתה ועוצמתה של ישראכרט לא השתנתה וגם לא עוצמתה של הראל. עכשיו נשאלת השאלה, מה קורה כרגע. היה צריך הבהרה חדה וברורה של ישראכרט והראל וזו יצאה היום - המו"מ בין שתי החברות נמשך כרגיל ובגלל המלחמה תינתן אורכה לשתי החברות לעמוד בתנאים המתלים עד לסוף השנה.
אם כן, הספקולציות הגיעו לסיומן ומניית ישראכרט יצאה בראלי יומי של לא פחות מ-17% וכעת יש להמתין לסוף השנה כדי לראות אם וכיצד יאשרו הרגולטורים את עסקת רכישת השליטה בישראכרט על ידי הראל, בתנאים שנקבעו בין הצדדים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה