השוק

חגיגת קריפטו בהודו: האם המזרח הרחוק בדרך לכאוס?

בית המשפט העליון של תת היבשת באסיה דחה ליגיטיציה המבקשת לקבוע תקנות והנחיות למסחר במטבעות קריפטוגרפיים במדינה. לדבריו, הבקשה היא בעלת אופי חקיקתי יותר, וכדאי לפנות לסעדים באמצעות רשויות אחרות. על פי דיווחים הממשלה עובדת על מסגרת רגולטורית - על פי המלצות קרן המטבע הבינלאומית
מערכת ice | 
נרנדרה מודי, ראש ממשלת הודו (צילום shutterstock, freepik)
בית המשפט העליון של הודו דחה ליטיגציה בנושא אינטרס ציבורי (PIL) המבקשת לקבוע תקנות והנחיות למסחר במטבעות קריפטוגרפיים במדינה. בראש ההרכב עמד השופט הראשי של הודו דהאננג'איה ישוואנט צ'נדראצ'וד. לדבריו, בקשותיו של העותר בעלות אופי חקיקתי יותר. העותר בתיק הוא איש עסקים שנמצא כעת במעצר בקשר לעבירות בבורסת הקריפטו שהוגשו על ידי אגף העבירות הכלכליות של משטרת דלהי ב-2020.
בית המשפט הדגיש כי למרות שהפנייה שהוגשה מתמקדת ברגולציית מטבעות קריפטוגרפיים, נראה שהמטרה הבסיסית היא הגנה על העותר עצמו והבטחת הערבות שלו. איש העסקים הואשם בכך שפיתה אנשים להשקיע בקריפטו עם הבטחות לתשואות גבוהות, כאשר כיהן בתפקיד מנהל ב-BlueFox Motion Picture Limited בניו דלהי. 
 
בית המשפט המליץ לפנות לסעדים באמצעות רשויות אחרות, והמליץ לעותר לפנות לבתי משפט אחרים. מעמדו של מסחר במטבעות קריפטוגרפיים בהודו נותר לא ברור בשל היעדר כללים ומסגרות סטנדרטיות. על פי הדיווחים, המדינה עובדת על מסגרת רגולטורית למטבעות קריפטוגרפיים, המושפעת מהמלצות משותפות של קרן המטבע הבינלאומית ומועצת היציבות הפיננסית, כאשר חקיקה פוטנציאלית צפויה במהלך ששת החודשים הקרובים.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה