השוק

למרות המלחמה: בזק מאשררת את התחזיות; גיל שרון: "זה לא מקרי"

בזק סגרה את הרבעון השלישי של השנה בצורה מיטבית וחוזרת על התחזיות לשנת 2023 כולה וזאת למרות המלחמה; גיל שרון: "אנחנו ממוקדים באסטרטגיה שלנו וזה הגורם המרכזי לביצועים שלנו"
ניצן כהן | 
גיל שרון יו"ר בזק (צילום יונתן בלום, shutterstock)
בזק סיימה את הרבעון השלישי של השנה עם ביצועים מיטביים. היא מצליחה להגדיל את קצב ההצטרפות לשירותי האינטרנט בסיבים שהם מקור הצמיחה המרכזי של כל חברות התקשרות, היא פורסת עוד תשתיות סיבים, מצרפת יותר לקוחות לשירות ה-5G בפלאפון ומצליחה לצמצם הוצאות ב-yes. כל זה מביא לשורה התחתונה שהיא מפחיתה את החוב האימתני שלה ושומרת על תזרים מזומנים חזק.
בשיחה עם עיתונאים אמר גיל שרון, יו"ר החברה הפורש, כי הביצועים של החברה ברבעון השלישי של השנה אינם מקריים והם תולדה של היצמדות לתוכנית האסטרטגית שגובשה. זה מביא את בזק לאשרר את התחזיות שלהם לשנה כולה, למרות המלחמה שההשפעה שלה, לפחות לפי שרון, היא זמנית.
 
אם כן, מנתוני החברה עולה כי ההכנסות הסתכמו בכ-2.3 מיליארד שקל, עלייה של כ-0.1%, אשר נבעה בעיקר מגידול בהכנסות yes בקיזוז ירידה בקישוריות בפלאפון. ההכנסות בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2023 הסתכמו בכ-6.9 מיליארד שקל, עלייה של כ-1.9%.
הוצאות השכר הסתכמו בכ-478 מיליון שקל, עלייה של כ-1.7%, אשר נבעה בעיקר מעלייה בבזק קווי כתוצאה מעדכוני שכר וקליטת עובדים עבור פרויקט הסיבים. הוצאות ההפעלה הסתכמו בכ-815 מיליון שקל, ירידה של כ-3.9%, אשר נבעה בעיקר מביטול התשלום לקרן אוניברסלית לשנת 2023.
הוצאות פחת והפחתות הסתכמו בכ-470 מיליון שקל, עלייה של כ-0.4%. הוצאות תפעוליות אחרות, נטו הסתכמו בכ-77 מיליון שקל, בהשוואה לכ-10 מיליון שקל ברבעון המקביל. העלייה נבעה מהפרשה חד-פעמית בבזק קווי בסך 75 מיליון שקל בגין המענק המיוחד אשר ישולם לעובדי החברה בהתאם לתיקון ההסכם הקיבוצי ובכפוף להתקיימות התנאים שקבועים בו.
ה-EBITDA הסתכם בכ-895 מיליון שקל, ירידה של כ-4.2%. ה-EBITDA המתואם הסתכם בכ-974 מיליון שקל (שיעור EBITDA מתואם של כ-43.0%), עלייה של כ-2.9%. ה-EBITDA המתואם בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2023 הסתכם בכ-2.9 מיליארד שקל (שיעור EBITDA מתואם – 42.2%), עלייה של כ-2.4%.
הרווח הנקי הסתכם בכ-297 מיליון שקל, ירידה של כ-1.7%. הרווח הנקי המתואם הסתכם בכ-357 מיליון שקל, עלייה של כ-13.7%. הרווח הנקי המתואם בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2023 הסתכם בכ-1.0 מיליארד שקל, עלייה של כ-9.1%.
התזרים החופשי הסתכם בכ-406 מיליון שקל, בהשוואה לכ-30 מיליון שקל ברבעון המקביל. השיפור המשמעותי בתזרים החופשי נבע משיפור בכל חברות הקבוצה העיקריות, בעיקר כתוצאה מפערי עיתוי בהון החוזר. התזרים החופשי בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2023 הסתכם בכ-989 מיליון שקל, עלייה של כ-3.1%.
החוב הפיננסי נטו של הקבוצה בסוף הרבעון השלישי, הסתכם בכ-5.01 מיליארד שקל נכון בהשוואה לכ-5.64 מיליארד שקל בתום הרבעון המקביל אשתקד.
גיל שרון, יו"ר בזק: "בתקופה מאתגרת זו, עוצמתה של קבוצת בזק בולטת במיוחד. השירותים שאנו מספקים חיוניים במיוחד בחירום, וחוסנה נובע ממיצובה האסטרטגי המוביל, מגוון המוצרים והאיתנות הפיננסית", אמר שרון והוסיף, "גם בתקופה זו אנו ממשיכים להשקיע בתשתית ובשירותים שאנו מספקים, מתוך ראייה ארוכת טווח, כדי להבטיח את המשך צמיחת הקבוצה".
עוד הוסיף שרון, "לאחרונה הודעתי על כוונתי לפרוש בעוד מספר חודשים, ולצאת לדרך חדשה, בה אוכל לתרום מניסיוני ולהשביח חברות במגוון תחומים. בשלוש השנים בהן אני מכהן בתפקיד, הגדרנו ויישמנו אסטרטגיית צמיחה שהובילה את הקבוצה לתוצאות עסקיות מצוינות, וצמיחה עקבית בהכנסות וברווח לצד הפחתה משמעותית בחוב וחזרה לחלוקת דיבידנד, וגם ברבעון זה אנו רואים צמיחה בהכנסות וברווח. האסטרטגיה שהגדרנו, שכללה התמקדות בהאצת מנועי הצמיחה בסיבים האופטיים, ובשדרוג מנויים למסלולי 5G בפלאפון מוכיחה עצמה מידי רבעון, וכך גם הכניסה של yes  לשיווק בנדל סיבים, וצעדים נוספים הביאו את yes למעבר לרווח".
 
טובי פישביין, CFO קבוצת בזק, "הביצועים העסקיים והתפעוליים החזקים של קבוצת בזק מתבטאים בתוצאות פיננסיות מצוינות ברבעון השלישי, ומאפשרים לנו להמשיך ולחזק את היציבות הפיננסית של הקבוצה באמצעות הקטנת החוב הפיננסי ושיפור יחסי הכיסוי. מיצובה העסקי ואיתנותה הפיננסית של הקבוצה מאפשרים לנו להתמודד היטב עם האתגרים בכלכלה הישראלית והעולמית".
עוד הוסיף פישביין, "בתקופת המלחמה הקבוצה מספקת שירותי תקשורת חיוניים ללקוחות פרטיים, עסקיים וממשלתיים, לרבות כוחות הביטחון ומערכת הבריאות. בשלב זה השפעות המלחמה והשלכותיה אינן בעלות השפעה מהותית על פעילות הקבוצה ותוצאותיה העסקיות. מצב הנזילות ומצבה הפיננסי של הקבוצה מאפשרים לנו לתפקד היטב בתקופת המלחמה, ללא צורך בגיוסי חוב, וכן לקבוצה קיים גידור לא מבוטל לחשיפות לסיכונים פיננסיים על פי מדיניות החברה".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה