השוק

"אנרגיה מתחדשת היא אפיק השקעה יציב, גם בתקופה של חוסר ודאות"

אפקון אנרגיות מתחדשות רכשה פרויקטי PV חדשים בספרד בהספק כולל של כ-82 מגה וואט. צפי ההכנסות בפרויקט מוערך בכ-390 מיליון יורו. היו"ר ישראל רייף: "גאה ושמח בתמיכתם של שותפנו הוותיקים והמנוסים". מנהל חטיבת ההשקעות במגדל ביטוח: "בטוח שנמשיך בפעילות המשותפת גם בעתיד"

מערכת ice | 
ישראל רייף, יו"ר אפקון החזקות (צילום עזרא לוי, shutterstock)
קבוצת אפקון מודיעה הבוקר (שלישי) כי חברת הבת, אפקון אנרגיות מתחדשות השלימה  רכישת שליטה של  צבר פרויקטים בספרד. הקבוצה רכשה פרויקטי PV בהספק כולל של כ-82 מגה-וואט  בשלבי פיתוח מתקדמים (RTB), עם אופציה לרכישת פרויקטים נוספים בהספק של עוד כ-53.1 מגה-וואט. אפקון אנרגיות מתחדשות  תחזיק בפרויקטים בשיעור אחזקה משוקלל של 36% והיתרה תוחזק על ידי מגדל ביטוח וקבוצת מנורה.
הערכת החברה היא כי צווי תחילת הקמה לפרויקטים יינתנו במהלך 2024 והפעלה מסחרית של חלק מהפרויקטים צפויה בתחילת-אמצע 2025. תקבולי החשמל צפויים להסתכם בכ-8.6 מיליוני אירו בשנה הראשונה ובכ-11.0 מיליון אירו לשנה בממוצע במשך כל תקופת ההפעלה. ה-EBITDA מוערכת בכ-8.7 מיליון אירו בממוצע לשנה במשך כל תקופת ההפעלה.
 
עלות ההקמה המשוערכת של הפורטפוליו תעמוד על כ-60.2 מיליון יורו והחברה והשותפות פועלות לקבלת מימון לפרויקט בהיקף של כ-67% במתווה Non-Recourse (ללא זכות חזרה לבעלים). החברה מעריכה כי השגת המימון כאמור, תושלם במהלך 2024. החברה והשותפות רכשו את צבר הפרויקטים והבעלות בחברות הפרויקט מהחברה השבדית OX2 HOLDING NEW MARKETS AB שהיא חלק מחברת OX2 AB הנסחרת בבורסה השבדית.
חברת OX2 מתמחה בפיתוח ומכירת פתרונות אנרגיה מתחדשת ואחת המפתחות הגדולות של אנרגיית רוח יבשתית באירופה. ישראל רייף, יו"ר קבוצת אפקון החזקות מסר:
"אנו מברכים על הרחבת הפעילות של אפקון אנרגיות מתחדשות, בספרד. הפרויקט מחזק את מעמדה של החברה ושל קבוצת אפקון, כחברה מובילה בעולמות האנרגיות המתחדשות והטעינה החשמלית"
 
"אפקון אנרגיות מתחדשות, פועלת בפולין, בישראל ובספרד בפרויקטים בשלבי פיתוח שונים, הכוללים פרויקטים מניבים. אני גאה ושמח בתמיכתם של שותפנו הוותיקים והמנוסים לדרך ולחזון, מגדל ביטוח וקבוצת מנורה", הוסיף רייף. טל רז, מנכ"ל אפקון אנרגיות מתחדשות חיזק את דבריו: "שוק האנרגיה המתחדשת בספרד, הינו שוק משוכלל הטומן בחובו הזדמנויות השקעה רבות ומגוונות".
"אפקון אנרגיות מתחדשות, בשיתוף מנורה מבטחים ומגדל ביטוח, מתמקדת ברכישת פרויקטים בשלבי יזום מתקדמים (RTB). פורטפוליו הפרויקטים שנרכש בספרד, מהווה העמקת הפעילות של אפקון אנרגיות מתחדשות באזור זה, תוך הרחבת צוות מקומי ייעודי, להמשך הרחבת הפעילות בספרד. כמו כן, אנו ממשיכים להרחיב ולבסס את פעילותנו בגאוגרפיות שהוגדרו על ידי השותפות, פולין ואיטליה. ברצוני להודות לדימיטריוס אנטוניו, מנהל בכיר באפקון אנרגיות מתחדשות, על הובלת והשלמה מוצלחת של תהליך הרכישה".
 
ארז מגדלי, מנהל חטיבת ההשקעות במגדל ביטוח מסר: "כגוף המוסדי המוביל בישראל בהשקעות באנרגיות מתחדשות, אנחנו שמחים לקחת חלק בפרויקטים בארץ ובחו"ל שמקדמים את התפתחות התחום ומרחיבים את השפעתו החיובית. יצרנו שיתוף פעולה מתמשך עם אפקון, הפועלות בתחום בזירה הגלובלית, ואני בטוח שנמשיך בפעילות המשותפת גם בעתיד". 
"נמשיך גם להגדיל ולגוון את השקעותינו בתחומי האנרגיה המתחדשת המהווים אפיק השקעה יציב לטווח ארוך, יתרון משמעותי בתקופות של חוסר ודאות בשווקים". ניר מורוז, משנה למנכ"ל ומנהל אגף השקעות קבוצת מנורה סיכם: "השקעה זו מצטרפת להשקעה קודמת מוצלחת אותה ביצענו עם קבוצת אפקון בתחום האנרגיות המתחדשות. אנו רואים בתחום זה, הזדמנות השקעה מעניינת אשר תגוון מצד אחד את תיק ההשקעות של עמיתי ומבוטחי הקבוצה, תוך השגת תשואה עודפת לאורך זמן. ברצוני להודות לג'ואנה ויסמן, מנהלת תחום אשראי ותשתיות ולרועי ברילנט, מנהלת מחלקת תשתיות על ליווי העסקה מצד קבוצת מנורה מבטחים"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה