השוק

אחרי הדו"חות: דוד פתאל ינסה מחר לגייס כסף בשוק

פתאל ינסה לגייס את הכסף באמצעות הרחבת סדרה ד' של פתאל החזקות שנסחרת במח"מ 2, בתשואה של 4.5% צמודת מדד; גורמים בשוק: מדובר בעסקה לא פשוטה בתקופה לא פשוטה
ניצן כהן | 
דוד פתאל (צילום יחצ)
איש העסקים דוד פתאל ינסה לגייס מחר 200 מיליון שקל באמצעות הרחבת סדרת האג"ח ד' הקצרה (יחסית). מדובר בתקופה לא פשוטה בשוק ההון ומכאן העסקה לא צפויה להיות קלה אבל בכל זאת, מדובר בחברה לא רעה בסך הכל, אמר היום ל-ice גורם בשוק ההון.
נזכיר כי סדרה ד' של פתאל החזקות היא סדרה צמודת מדד שנסחרת במח"מ 2 ובתשואה של 4.5%. בסך הכל החוב של פתאל החזקות עומד נכון להיום על 6.2 מיליארד שקל כשבשנה הבאה אמורה החברה לפרוע כ-276 מיליון שקל מהחוב הזה ובשנת 2025 הוא אמור לפרוע עוד 270 מיליון שקל ומכאן פתאל מתחיל כבר היום להצטייד במזומנים.
 
נזכיר עוד כי פתאל החזקות היא חברת ההחזקות של דוד פתאל באמצעותה הוא מחזיק בשורה של פעילות בתי מלון. באופן עקרוני בתי המלון של החברה סבלו מאז תחילת המלחמה מביטולים של תיירים וכן הלאה אולם בתי המלון האלה התמלאו בחזרה על ידי מפוני הדרום שהביאו את החברה לתפוסה של 74%.
פעילות בתי המלון של החברה מחוץ לישראל קרי באירופה, בריטניה ואירלנד נמצאת בתפוסה לא רעה כשנכון לתום הרבעון השלישי של השנה התפוסה בבתי המלון באירופה הייתה של 83%, תפוסה גבוהה מהתפוסה בבתי המלון ביבשת ברבעון השלישי של השנה שעברה.
בבריטניה ואירלנד המצב גם הוא לא רע עבור החברה ושם, נכון לתום הרבעון השלישי של השנה התפוסה עומדת על 86%, תפוסה הגבוהה ב-1% מהתפוסה שם ברבעון השלישי של 2022.
פתאל החזקות סיימה את הרבעון השלישי של השנה עם הכנסות של 2 מיליארד שקל (לעומת 1.7 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד) ועם רווח תפעולי של 421 מיליון שקל (לעומת 379 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד). סך המאזן של החברה עומד על 26.1 מיליארד שקל כשההון העצמי של החברה מסתכם, נכון לתום הרבעון השלישי של השנה) על 3 מיליארד שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה