השוק

הממשלה תאשר: תקציב מנהלת תקומה - 18.5 מיליארד לחמש שנים

הצעת ההחלטה שתובא לאישור השרים היא חלק מתוכנית חומש לשיקום עוטף עזה. בנוסף, הגוף יקבל כ-65 תקני כח אדם והרשאה לחתום על חוזים בסך של עד 5 מיליארד שקל. בעוד ארבעה חודשים תוצג תוכנית אסטרטגית מקיפה. בהמשך, תוצג הצעת חוק שתעגן את ייחודו של חבל הארץ. החשב הכללי וראש אגף התקציבים ישותפו בתהליך
מערכת ice |  1
ישיבת הממשלה (ארכיון) (צילום יונתן זינדל/ פלאש 90)
הממשלה צפויה לתקצב את מנהלת התקומה ב-18.53 מיליארד שקל. התקציב מיועד עד לסוף שנת 2028, והוא מותאם לתוכנית החומש שהמנהלת בראשות תא"ל (במיל') משה אדרי תגיש לאישורה של ממשלת ישראל בעוד כארבעה חודשים. מחר (ראשון) הצעת ההחלטה צפויה לעלות לאישור מליאת השרים בישיבת הממשלה. 
 
מנהלת התקומה הוקמה ב-19 באוקטובר, כגוף ייעודי לתקופה של 5 שנים, והיא תישא באחריות ובכלל הסמכויות הנדרשות לצורך ניהול וביצוע פעולות לשיקום ולחיזוק חבל התקומה ואוכלוסייתו באופן מהיר, בטוח ומיטבי בטווח המיידי, הבינוני והארוך. המנהלת תוביל את המאמץ הלאומי בשיקום ופיתוח החבל, תוך שהיא פועלת להסיר חסמים ולתאם בין משרדי ממשלה, רשויות מקומיות, מוסדות לאומיים וגופים ייעודיים נוספים.
 
כמו כן, המנהלת תרכז את הקשר מול ארגוני החברה האזרחית, ארגוני המגזר העסקי והפילנתרופיה בכל הקשור בעבודת המנהלת בשיקום חבל התקומה ותפעל להשבת התושבים למקום מגוריהם עם תשתיות חברתיות וכלכליות חזקות מאי פעם. בטווח הזמן המיידי המנהלת תקבל תקציב של 3 מיליארד שקל, 530 מיליון שקל מהסכום הזה הועברו אליה לפני כשבועיים.
 
כדי לאפשר את פעילותה בשנת 2024 היא תקבלה הרשאה להתחייב בסך של עד 5 מיליארד שקל, כלומר היא תוכל לחתום על חוזים בהיקף הכספי הזה. המנהלת תקבל 65 תקני כוח אדם, ובנוסף 20 משרות של מרכז השליטה "אופק חדש" שיקבל מתוך תקציב תקומה 60 מיליון שקל עד שנת 2028. מדובר בזרוע הביצועית של משרד הביטחון לעוטף עזה ובראשה עומד האלוף (במיל') רוני נומה.

המצטרף החדש לצוות המנהלת. החשב הכללי במשרד האוצר יהלי רוטנברג (צילום: נועם רבקין פנטון/ פלאש 90)
הצעת המחליטים שתעלה לאישור הממשלה ביום ראשון היא חלק מתוכנית החומש לשיקום עוטף עזה, המסמך שיוצג בישיבת הממשלה משרטט קווים כלליים, אך 30 ימים לאחר אישורו המנהלת תציג תוכניות מפורטות הכוללות יעדים. 60 יום אחר כך יפורטו כלי הפעולה למימוש היעדים וחלוקת התקציב השנתי לכל אחד מהתחומים. תוכנית אסטרטגית תוצג לממשלה במלואה לאחר 120 ימים. ישתתפו בהכנתה משרדי הממשלה, נציגי הרשויות המקומיות ותושבי החבל.
צעד מרכזי חשוב שאמור לצאת לדרך לאחר אישור המתווה הוא חוק ייעודי לחבל התקומה. תזכיר החוק יופץ 45 ימים לאחר אישור המתווה והוא נועד לעגן את ייחודו של חבל הארץ. הצורך בחקיקה נולד כלקח מטיפול באירועי אסון במדינות אחרות. התברר כי אחד המכשולים לשיקום אזור מוכה אסון הוא ביורוקרטיה. ראש הממשלה יהיה זה שחתום על הצעות החלטה שהיא תגבש ואלה יעלו לאישור הממשלה או הקבינט החברתי-כלכלי. החשב הכללי באוצר וראש אגף התקציבים יצטרפו אף הם לצוות המנהלת.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יישאר כסף לחרדים, מתנחלים ושאר הוירוסים ? (ל"ת)
    ציון ירושלים 12/2023/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור