השוק

עסקת השנה? מייסיס קיבלה הצעת רכש בשווי 5.8 מיליארד דולר

קבוצת משקיעים מבקשת לרכוש את רשת בתי הכלבו האמריקנית הוותיקה. בעקבות הפרסום המניה זינקה ב-20%. החברה מפעילה יותר מ-500 סניפים ברחבי ארה"ב, וכן את בתי הבוטיק בלומינגדיילס. הדירקטוריון ביקש לדון בפרטים, אולם טרם התקבלה החלטה
מערכת ice | 
סניף רשת מייסיס בסן פרנסיסקו, ארה"ב (צילום גילי יערי/ פלאש 90)
רשת בתי הכלבו האמריקנית Macy's (מייסיס) קיבלה הצעת רכש בגובה 5.8 מיליארד דולר מקבוצת משקיעים של החברה. העיתון הניו-יורקי וול סטריט ג'ורנל מדווח היום (שני) כי בית השקעות הנדל"ן ארקהאוס מנג'מנט (Arkhouse Management) וחברת ניהול הנכסים בריגייד קפיטל מנג'מנט (Brigade Capital Management) הגישו את הצעתן לרכישת כל המניות.
 
ההצעה הוגשה ב-1 בדצמבר, כאשר שתי החברות כבר מחזיקות חלק ממניות החברה. המחיר המוצע הוא 21 דולר למניה, סכום הגבוה בשיעור של 32% ממחיר הסגירה של המניות ביום ה-30 בנובמבר. בכך תהפוך אחת הרשתות הידועות ביותר בארה"ב לפרטית, כאשר התחרות העיקרית הקיימת בענף היא במסחר האלקטרוני, מה שגרם לירידת שווייה של החברה.
 
​חברת מייסיס שנוסדה ב-1858 בניו יורק מפעילה כ-500 סניפים של בתי הכלבו. היא מפעילה רשת בתי בוטיק בשם בלומינגדיילס, המפעילה יותר מ-30 סניפים. החברה רכשה בשנת 2015 את רשת הקוסמטיקה Bluemercury, המפעילה 160 סניפים. עבור השנה הפיסקלית האחרונה החברה דיווחה על רווח של 1.2 מיליארד דולר והכנסות בגובה 24.4 מיליארד דולר, ירידה קלה לעומת רווח של 1.4 מיליארד דולר והכנסות של 24.5 מיליארד דולר ב-2021. 
בחודש האחרון מניית החברה נסחרה בעליות. ביום שישי האחרון השלימה את יום המסחר במחיר של 17.4 דולר. אלא שלאורך כל העשור האחרון חלה ירידה. ב-2015 נסחרה המניה במחיר של 70 דולר. ב-2014 עמדו ההכנסות על 28 מיליארד דולר. קבוצת המשקיעים של שתי החברות מחזיקה בנתח ניכר מהחברה כבר בימים אלה. הדירקטוריון נפגש לדון בהצעה, אולם טרם קיבל החלטה בנושא. 

אנשים עושים קניות לחג המולד בחנות מייסיס בניו יורק (צילום: קובי גדעון/ פלאש 90)
משקיעי שתי החברות גורסים כי מייסיס נסחרת מתחת לשוויה הממשי. על פי דיווח הוול סטריט ג'ורנל, מדובר בהצעה ראשונית ובהמשך ייתכן כי יעלו את הצעתם בדיקת נאותות. מקורבים ציינו כי הם סיפקו מכתב מבנק השקעות המאשר את היכולת של הקבוצה לגייס את ההון הנחוץ לסגירת העסקה. כבר ב-2017 הגישה חברת הדסון'ס ביי הקנדית הצעת רכש למייסיס, אלא שזו נדחתה. ב-2021 שקלו בחברה להפריד את עסקי המסחר המקוון מהחנויות הפיזיות, אך בסופו של דבר הוחלט לא לבצע את המהלך. 
 
החברה ניהלה כל השנים האחרונות פעילות נמרצת בניסיון עיקש לשפר את תוצאותיה הכספיות בהובלת המנכ"ל ג'ף גנט, שכללו סגירת מאות סניפים, פתיחת חנויות בפורמט קטן יותר והשקת מותגים חדשים. ענף בתי הכלבו חווה בשנים האחרונות גל של מיזוגים ופשיטות רגל. ב-2020 לבדה הגישו הרשתות ג'יי.סי פני, ניימן מרקוס ולורד אנד טיילור בקשות להגנה מפשיטת רגל. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה