השוק

ג'נריישן קפיטל משנה את הכללים: דמי הניהול ייגזרו ממחיר המניה

קרן ההשקעות ג'נריישן קפיטל משנה את כללי המשחק בקרנות מהסוג שלה; הקרן מנתקת את דמי הניהול משווי הנכסים המנוהלים ותתגבה אותם כנגזרת של מחיר המניה וזה משמעותי בעולם קרנות ההשקעה בתשתיות
ניצן כהן |  2
יוסי זינגר וארז בלשה (צילום אייל טואג)
קרן ההשקעה בתשתיות ג'נריישן קפיטל משנה את כללי המשחק ביחסים שבין המשקיעים לקרנות. הקרן תנתק את דמי הניהול שהיא גובה משווי הנכסים ותגבה אותם כנגזרת של מחיר המניה. מדובר במהלך משמעותי מאוד למשקיעים המוסדיים. הקרן הודיעה על כינוס האסיפה הכללית כדי לאשר את דרך ההתקשרות החדשה.
נסביר כי יש מתח מובנה בין קרנות ההשקעה בתשתיות לבין המשקיעים שלהם, מתח הנוגע לדמי הניהול שהן גובות. באופן עקרוני כשדמי הניהול נגזרים משווי הנכסים הרי ששווי הנכסים נקבע מהערכות שמאים וכלכלנים ומכאן שיש חוסר אמון מובנה בתהליך הזה אבל הוא מנתק את  הקשר בין תנודות בשוק ההון שאינן קשורות באופן ישיר לעסקים או לאיכות הניהול שלהם.
 
כשמנתקים את הקשר בין שווי הנכסים ויוצרים קשר למחיר המניה הרי שאמון המשקיעים בקרן הופך להיות טוב יותר ושקוף יותר ומכאן נוצר תמריץ להפחתת לחצים על ההנהלה וזה מפחית למעשה את עלויות הביקורת של המשקיעים על הקרן ומנהליה שיכולים להתרכז יותר (הרבה יותר) בניהול העסקים.
הסכם הניהול בין המשקיעים לג'נריישן אמור להיות בתוקף עד לסוף השנה הבאה אבל ההסכמות בין הקרן למשקיעים הביאו אותם לשנות את ההסדר כבר השנה כך שיכנס לתוקף בתחילת 2024 ויהיה בתוקף עד לשנת 2028.
יוסי זינגר, יו"ר ג'נרשיין וארז בלשה, מנכ"ל ג'נריישן: "אנו מציגים היום לשוק הסכם ניהול ייחודי, אשר יוצר זהות אינטרסים מלאה בין המשקיעים של הקרן לחברת הניהול. השינויים נעשים בראיה אסטרטגית קדימה, וזאת לאור הביטחון שיש לנו בנכסים אותם אנו מנהלים וכן בתוכניות המשך תוואי ההשבחה אשר בכוונתנו ליישם".
אם כן, הסכם הניהול החדש ינותק באופן מוחלט הקשר בין שווי ההשקעות המנוהלות בקרן לדמי הניהול, ואלו יהיו נגזרת של מחיר המניה. לצד זאת, יופחתו משמעותית דמי הניהול השוטפים המשולמים לחברת הניהול והמענק השנתי בסך מקסימלי של 15 מיליון שקל יבוטל ויוחלף במנגנון חדש.
למעשה, ג'נריישן יוצרת קורלציה מלאה בין התשואה לבעלי המניות ובין כלל התגמולים לחברת הניהול, כאשר התגמול מבוסס ביצועים ישולם רק במקרה של עלייה משמעותית במחיר המניה. חברת הניהול החליטה גם לוותר לחלוטין על התגמול מבוסס הביצועים בגין שנת 2023, שהיא זכאית לו (לכל הפחות 11.25 מיליון שקל).
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    קרן ג'נרשיין = קרן הצבי...
    צבי קרן 12/2023/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איך רפי גינת היה אומר? "קומבינה"
    סגור
  • 1.
    אולי כדאי לציין שמדובר בפרסום ממומן? (ל"ת)
    גל 12/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור