השוק

הראל וישראכרט ימתינו לאישור רשות התחרות חודש נוסף

במסגרת ההסכם בין חברת הביטוח הראל לישראכרט, יש מספר תנאים מתלים שאחד מהם הוא אישור רשות התחרות שמעכבת את ההחלטה שלה, וזה אומר ששתי החברות צריכות עוד זמן להשלמת העסקה
ניצן כהן |  2
רן עוז מנכ"ל ישראכרט (צילום פזית עוז, pixabay)
עסקת רכישת ישראכרט על ידי הראל מתעכבת אחרי שרשות התחרות ביקשה לזמן את מנהלי ישראכרט כדי להבין לעומקם של דברים מדוע היא לא תפגע בתחרות בעולמות האשראי הצרכני. בשל כך האריכו הראל וישראכרט את תוקפם של התנאים המתלים בחודש נוסף.
לפני כשבועיים זימנה רשות התחרות את מנהלי ישראכרט במטרה להבין לעומקם של דברים כיצד ואם בכלל תיפגע התחרות בעולם האשראי הצרכני אחרי שהחברה תירכש במלואה על ידי הראל. התהליך הזה עלול להביא לכך שהמו"מ בין הצדדים יתפוצץ ולא בגלל משהו מהותי אלא בגלל  פרוצדורה איטית להחריד ומכאן ששתי החברות צריכות היו להאריך את תוקף התנאים בהסכם שביניהן.
 
אם כן, נזכיר כי אחרי המהלך המוצלח של כלל ביטוח שרכשה את חברת כרטיסי האשראי MAX, נכנסה הראל למרוץ מול חברת הביטוח מנורה על רכישת ישראכרט שהיא חברת כרטיסי האשראי הגדולה בישראל.
מובן שיש חשש מפני פגיעה בתחרות כשחברות הביטוח רוכשות את חברות כרטיסי האשראי ויש ליצור מנגנונים שלא יפגעו בתחרות אבל באופן עקרוני צריך לזכור, שהחברות מתחרות בינן לבין עצמן ומול המערכת הבנקאית שגם היא מתחרה בינה לבין עצמה ומכאן לא סביר שתיווצר פגיעה בתחרות וככל שיש חשש כזה צריך לקבוע מנגנונים מתאימים כדי שזה לא יקרה.
רשות התחרות היא אחד הגופים הרגולטוריים השנויים במחלוקת מאחר והפעילות שלה פוגעת ביכולת של החברות לנהלן את עסקיהן בדרך שהן רואות לנכון כשבמקביל היא אמורה לדאוג לכללי משחק שקופים וקשוחים. גרירת רגליים, היא לא חלק מהמנדט של רשות התחרות כשעצם גרירת הרגליים היא פגיעה הן בציבור והן בחברות עצמן שכדאי להזכיר, הציבור עצמו הוא בעל מניות מרכזי בחברות.
כך או אחרת, הראל וישראכרט האריכו את תוקף ההסכמים ביניהן בחודש נוסף, קרי עד לסוף חודש ינואר 2024 כדי לשמוע לפחות את עמדת רשות התחרות כשזו אמורה לקבוע את כללי המשחק באופן שניתן יהיה להשלים את העסקה, לבטל אותה או לתקוף אותה בבית המשפט.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    צודק לחלוטין בזה שהמנדט של רשות התחרות
    אורח 01/2024/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אינו כולל גרירת רגליים ומשיכה ההחלטה עד אין קץ. החלטה עכשיו מיידית וקדימה לאישור העיסקה עם המגבלות שקבעה רשות ההון.
    סגור
  • 1.
    למה זה לוקח כל כך הרבה זמן ?
    דרוד 12/2023/24
    הגב לתגובה זו
    3 0
    יש איזה קומבינה שמתבשלת מאחורי הקלעים ?
    סגור