השוק

מידרוג מדווחת: זו הסיבה שענף הזיקוק מוערך כבעל סיכון עסקי גבוה

"מידרוג", חברת הבת של "מודי'ס, חושפת נתונים על ענף הזיקוק ומציינת: "הרשות הפלשתינאית הינה לקוח מהותי של פז חברת הנפט בע"מ ואנו צופים קיטון בהזמנה של פז לאור קיטון בביקושים של הרש"פ בשל המלחמה בעזה"

מערכת ice | 
בית הזיקוק באשדוד (צילום מתוך אתר ges)
מידרוג, חברה-בת של מודי'ס המדרגת אגרות חוב ומכשירים פיננסיים בשוק ההון הישראלי, חשפה היום (שלישי), את הנתונים על ענף הזיקוק.  במסגרת הנתונים שפרסם, מידרוג מציינת כי בית הזיקוק אשדוד בע"מ, מהווה אחד מתוך שני בתי הזיקוק הפועלים בישראל. מלבד זאת, ציינה כי  ענף הזיקוק מוערך כבעל סיכון עסקי גבוה לאור החשיפה הגבוהה ואינהרנטית למחירי הנפט הגולמי ולמחירי התזקיקים.
מלבד זאת, הדגישה מידרוג כי מחודש אפריל האחרון בשנה הנוכחית, ענף הזיקוק צפוי להישאר יציב בחודשים הקרובים עם מרווחי זיקוק גבוהים, כתוצאה מהשפעות גיאופוליטיות.  בנוסף, דיווחה חברת "מידרוג" כי מרווחי הזיקוק נובעים בעיקר מעלייה במרווח הסולר והבנזין בשל המשכיות מלחמת רוסיה אוקראינה ועלייה במרווח הבנזין על רקע עלייה בביקוש לאור עלייה בנסועה.
עוד ציינה, כי תשעת החודשים הראשונים לשנת 2023 אופיינו בניצולת גבוהה של כ-94% לעומת כ-67% תקופה מקבילה אשתקד, שאופיינה בניצולת נמוכה יחסית נוכח שיפוץ תקופתי בשנת 2022.
עוד מהנתונים, נמצא כי הרבעון הרביעי לשנת 2023, צפוי להיות מושפע לשלילה ממלחמת חרבות ברזל נוכח ירידה צפויה בניצולת עם ירידה בכמויות  בהזמנות מצד פז חברת הנפט בע"מ.
 עוד נכתב על ידי "מידרוג": "נציין כי הרשות הפלשתינאית הינה לקוח מהותי של פז חברת הנפט בע"מ ואנו צופים קיטון בהזמנה של פז לאור קיטון בביקושים של הרש"פ בשל המלחמה בעזה. כל אלו יובילו את החברה להציג רווח תפעולי אפסי-חיובי מתון במהלך רבעון זה" .
עוד הדגישה כי: "ברבעון זה סביבת המרווחים אף צפויה לרדת משמעותית למול הממוצע של שלושת הרבעונים הראשונים של השנה וזאת כתוצאה מעלייה בעלויות לוגיסטיות עם הסטת אוניות הנפט והתזקיקים מנמל אשקלון לאילת".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה