השוק

זליכה תוקף: "הורדת הריבית הרפתקנית, נורות האזהרה מהבהבות!"

פרופ' ירון זליכה, לשעבר החשב הכללי במשרד האוצר, בביקורת על החלטת נגיד בנק ישראל להוריד את הריבית: "החלטה שהולכת ומתבררת כהרפתקנית, בפרט נוכח ההתנהלות חסרת האחריות של משרד האוצר. השקל שוב נחלש באופן חד"
תום נחום | 
אמיר ירון נגיד בנק ישראל (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, shutterstock, Magma Images)
על אף התגובות הראשוניות המחמיאות שחגגו את החלטת נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, להוריד את הריבית ב-0.25% לרמה של 4.5%, יש כבר מי שמכתיר את המהלך כמסוכן ובעייתי, כאשר מי שביקר היום (רביעי) את ההחלטה הוא לא אחר מאשר מי שכיהן בעבר כחשב הכללי במשרד האוצר, פרופ' ירון זליכה, שמתח ביקורת נוקבת בציוץ בנושא.
זליכה כתב במסגרת דבריו כך: "לצערי, כפי שהזהרתי מראש, החלטת הנגיד להוריד הריבית הולכת ומתבררת כהרפתקנית. בפרט נוכח ההתנהלות חסרת האחריות של משרד האוצר ותוכניות שר האוצר והנגיד להעלות מסים במקום לקצץ באופן חד בהוצאות הממשלה ולבצע רפורמות מסיביות להפחתת יוקר המחיה. השקל שוב נחלש באופן חד ונורות האזהרה מהבהבות!".
 
כזכור, שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', פרסם לאחר הורדת הריבית את תגובתו להחלטת נגיד בנק ישראל, פרופסור אמיר ירון והוועדה המוניטרית בבנק, לאחר שאלו הכריזו היום על הורדת הריבית ב-0.25%, לרמה של 4.5%. כזכור, מדובר בהורדת הריבית הראשונה מזה מספר שנים, לאחר שהחלטת הבנק להוריד את הריבית בחודש אפריל של שנת 2020, הייתה הפעם האחרונה שהוא ביצע החלטה כזו. 
תגובות מקיר לקיר התקבלו מהשוק ומהמגזר העסקי, כאשר מרבית השחקנים בירכו על ההחלטה והביעו אופטימיות ממהלכי השוק לאחר הורדת הריבית. שר האוצר סמוטריץ' מביע גם הוא אופטימיות זהירה ואומר כי בהמשך לצעד של הורדת הריבית, הם ימשיכו בצעדים להחזרת המשק הישראלי למסלול צמיחה, לאחר שניזוק במידה רבה מאז פרצה המלחמה.
 
תגובת שר האוצר סמוטריץ׳ להחלטת בנק ישראל על הורדת הריבית: "אני מברך על החלטת הנגיד ובנק ישראל להתחיל בהורדת הריבית במשק. המדיניות הפיסקלית האחראית שאנחנו מובילים בשנה האחרונה תרמה לירידת האינפלציה".
 
"כעת הורדת הריבית משרתת את הצורך לסייע לצמיחת העסקים והמשק במקביל למלחמה. נמשיך בעזרת השם להוביל את הכלכלה הישראלית באחריות ובמקצועיות ונכין את הקרקע לחזרת המשק הישראלי למסלול צמיחה מואץ". הוסיף שר האוצר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה