השוק

הפסד לבנק לאומי בבית המשפט: התביעה הייצוגית תתנהל במחוזי

בשנת 2018 הוגשה תביעה ייצוגית נגד בנק לאומי, ובה התובעים האשימו את הבנק כי הוא הפר את חובתו לביצוע בדיקות מעמיקות לאיתור בעלי חשבון בתוכנית חיסכון בבנק, כעת בקשת הערעור של הבנק נדחתה, והדרך להמשך ניהול התביעה הייצוגית נסללה
מערכת ice | 
בנק לאומי (צילום Magma Images, shutterstock)
לקוחה של בנק לאומי הגישה בשנת 2018 תביעה נגד הבנק, בטענה כי הוא אינו מילא אחר חובתו לאתר בעלי חשבון שהפך "רדום". הוריה של הלקוחה פתחו עבורה תוכנית חיסכון בבנק בשנת 1979, כאשר התוכנית עצמה הפכה ל"רדומה" בעקבות טעויות רישום בדפי הבנק.
לאחר שיותר מ-10 שנים לאחר שהחשבון הפך ל"רדום", הבנק איתר לבסוף את הלקוחה ועדכן אותה על היתרה הנמצאת בו. בית המשפט המחוזי אישר את התביעה אך בנק לאומי הגיש בקשת ערעור על ההחלטה, בקשה שנדחתה במהלך סוף השבוע האחרון על ידי שופטת בית המשפט העליון, ענת ברון. כך על פי דיווח ב"The Marker".
כזכור, נגד בנק לאומי נטען כי הוא הפר את חובתו ליידע את בעלי החשבונות הרדומים, וכן עשה שימוש בכסף הנמצא בחשבונות אלו, וגם הרוויח, שכל התהליך ללא ידיעתם של הבעלים.
בית משפט המחוזי קבע בהחלטתו לאשר את התביעה כי "צודקת המבקשת הטוענת כי התעשרות הבנק נובעת לא רק מעצם המשך החזקת כספי הלקוחות בחשבונות הרדומים, דהיינו מהנאתו מהכספים ומתשלום ריבית בשיעור המזערי המתחייב מצווי הבנקאות הרלוונטיים, אלא, ולכאורה, גם מחיסכון בהוצאות הנדרשות לצורך איתור בעלי החשבונות בהתאם לדרישות הדין". כאמור, השופטת ברון לא התערבה בהחלטת המחוזי ואישרה את פתיחת ההליך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה