השוק

שופרסל תגרום לעליית מחירים? זה מה שעשוי לקרות בסניפים

בשופרסל ביקשו מהספקים הנחה של 2%–3% למוצר. ייתכן שמי שיסבלו מהמכה וייספגו אותה הם הלקוחות במקרה שהיבואניות לא יאשרו את ההנחה, אבל ייאלצו לגלגל את ההתייקרות והדרישה הזו בצורת העלאת מחירים של המוצרים
מערכת ice | 
שופרסל (צילום shutterstock, freepik)
אחד משני התרחישים הבאים עשוי לקרות בקרוב: שופרסל בדרך למחסור במדפים שלה בסניפים ברחבי הארץ, או שפשוט הלקוחות ישלמו יותר על המוצרים. על פי פרסום ב-TheMarker סכסוך חדש פרץ בין ענקית הקמעונאות לחלק מהספקים שלה, כולל כמה מחברות הייבוא הגדולות ביותר שאחראיות למאות מוצרים והלקוחות עומדים באמצע.
על פי הדיווח, בשופרסל ביקשו הנחה של 2%–3% למוצר. כמובן ששופרסל כקמעונאית הגדולה בישראל מקבלת את ההנחה הגדולה ביותר בהתאם, אבל אסור ליבואנים להתערב לה במחיר בו היא מוכרת בסוף ללקוח הקצה. מכאן, ייתכן שמי שיסבלו מהמכה וייספגו אותה הם הלקוחות במקרה שהיבואניות לא יאשרו את ההנחה, אבל ייאלצו לגלגל את ההתייקרות והדרישה הזו בצורת העלאת מחירים של המוצרים, כך על פי כלכליסט.
 
הספקים הקטנים חוששים משופרסל וקשה להם לסרב לדרישה הזו מחשש שלא יהיו בעשרות ואף מאות סניפים ברחבי הארץ והכנסתם תפגע. שופרסל מצויה בתקופה האחרונה בצמצום בכוח האדם ובלא מעט שינויים בשדרה הניהולית, גם אחרי הפסקת פלטפורמת האונליין.
בשופרסל סירבו להגיב לידיעה של דה מרקר. אבל בכלכליסט דווקא ציינו כי הרשת גם שותקת לגבי העלאות המחירים של מספר יבואנים כמו שסטוביץ', שטראוס וסוגת, שחלק ממוצריהן יטפסו בשיעור של עד 40%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה