השוק

גוגל חוגגת: אלפבית הכתה את התחזיות - הרווחים זינקו ב-52%

אחרי ציפיות רבות, חברת האם של גוגל, פרסמה את הדוחות הכספיים שלה לסיכום הרבעון הרביעי של שנת 2023, מהם עולה כי החברה רשמה זינוק אדיר ברווח הנקי ובכנסות, בעיקר בזכות גל הקיצוצים שעשתה והצמיחה פרסום ומפעילות הענן שלה: "הטוב ביותר עוד לפנינו", מסר המנכ"ל
מערכת ice |  1
סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל (צילום אינסטגרם/ סונדאר פיצ'אי, shutterstock)
אחרי ציפיות רבות, אלפבית, חברת האם של גוגל, פרסמה הלילה (בין שלישי לרביעי) את הדוחות הכספיים שלה לסיכום הרבעון הרביעי של שנת 2023, מהם עולה כי החברה רשמה זינוק אדיר ברווח הנקי של 52% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, כאשר רשמה רווח נאה במיוחד של 20.7 מיליארד דולר. אגב, האנליסטים צפו לחברה רווח נקי של 20.3 מיליארד דולר, כך שהיא ללא ספק ניפצה את התחזיות.
העלייה ברווחים של אלפבית מגיעה לאחר גל קיצוצים נרחב שביצעה, אך לא רק. אלפבית הודיעה כי רשמה צמיחה מפרסום ומפעילות הענן שלה. מאידך, ההכנסות בתחום החיפוש המקוון היו נמוכות מהציפיות. 
 
מבחינת הכנסות, רשמה אלפבית הכנסות של 86.3 מיליארד דולר, גידול של 13% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, כאשר גם כאן היא הכתב את תחזיות האנליסטים, שצפו הכנסות של 85.2 מיליארד דולר. 
לאחר פרסום הדוחות, סיפר מנכ"ל אלפבית, סונדר פיצ'אי: "אנחנו מרוצים מחוסנם המתמשך של עסקי תחום החיפוש ומתרומתם ההולכת וגדלה של יוטיוב והענן. כל אחד מאלו כבר מפיק תועלת מההשקעות ומהחדשנות שלנו בבינה מלאכותית. בעודנו נכנסים לעידן ג'מיני, הטוב ביותר עוד לפנינו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    השוק קיבל הדיווח בצוננים (ל"ת)
    פלנט 01/2024/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור