השוק

גיל שוויד: "סביר שהמנכ"ל שיחליף אותי יהיה ישראלי - הוא יהיה כאן"

גיל שוויד, מייסד צ'ק פוינט אמר בראיון מיוחד ל-ice כי חברות הסייבר הישראליות ובכלל חברות ההייטק הישראליות חייבות לשנות את המודל העסקי שלהם; "אני מחפש את המנכ"ל הכי טוב לצ'ק פוינט, אבל המרכז שלנו בישראל אז סביר שהוא יהיה ישראלי"
ניצן כהן | 
גיל שוויד, מנכ"ל צ'ק פוינט (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, shutterstock, Magma Images)
צ'ק פוינט פרסמה היום את הדוחות הכספיים שלה לרבעון הרביעי של השנה ובמסגרת הפרסום הזה הטילה החברה פצצה כשגיל שוויד, המנכ"ל הכל-יכול של החברה הודיע כי יפרוש מתפקיד המנכ"ל ויהפוך ליו"ר פעיל.
ראיון עם שוויד בזמנים כאלה הוא הרבה מעבר לראיון על הדו"חות של צ'ק פוינט, אלה כבר בחוץ ולכן מטבע הדברים התמקדנו בתעשיית ההייטק הישראלית ובהתמודדות של הארגונים על המלחמה במימד הקיברנטי.
 
תעשיית הסייבר הישראלית מצליחה להתמודד עם המלחמה? בצד הקיברנטי שלו?
"התעשיה הישראלית עומדת בכל יום באיומים ובמתקפות אינסופיות. הבעיה היא בדרך כלל בהפעלה נכונה של המערכות שצריך להקפיד עליה אבל התעשיה עצמה עומדת במשימה. יש המון גורמים שפועלים בישראל אבל אנחנו זיהינו 10 מתקפות משמעותיות. 5 היו של החיזבאללה ו-5 היו איראניות ואני יכול להגיד לך, כל ארגון היום יכול לעמוד במתקפות סייבר. השאלה הגדולה היא אם הוא מפעיל נכון את המערכות".
צייר לי את דמות המנכ"ל שאתה מחפש לצ'ק פוינט
"המנכ"ל או המנכ"לית שיחליפו אותי חייבים את התשוקה לסייבר. אני מחפש מישהו שייקח אותנו קדימה לעולם".
אז אתה מחפש מנכ"ל אמריקאי שיוביל את החברה בשוק העולמי?
"לא התחלנו לחפש מנכ"ל או מנכ"לית אבל צריך לזכור שאנחנו חברה ישראלית, המרכז שלנו בישראל והמנכ"ל יצטרך להיות כאן. אז סביר שהוא יהיה ישראלי אבל קשה להתחייב על זה כי אני מחפש את הטוב ביותר לצ'ק פוינט".
איך אתה רואה את תעשיית ההייטק הישראלית כרגע?
"התעשיה צריכה להשתנות. יש כאן חברות נהדרות עם מוצרים נהדרים ויכולת המצאה ופיתוח מצויינים. אבל צריך לשנות את המודל העסקי".
מה זאת אומרת?
"כל עוד הריבית הייתה נמוכה לא היו אלטרנטיבות שמניבות תשואה למשקיעים אז כל הזמן הכסף זרם לתעשייה. אבל עכשיו הריבית גבוהה ויש אלטרנטיבות למשקיעים והכסף מפסיק להגיע לחברות ההייטק והן צריכות להתחיל ללמוד להסתדר בלי הכסף של המשקיעים".
וזה אומר?
"זה אומר שהחברות צריכות להתחיל לחשוב על הרווחים שלהם. זה אומר שכל פעם שצריך כסף, הכסף הזה צריך לבוא מהמכירות וגם אלה לא מספיקות. צריך לחשוב איך מכניסים כסף לתוך החברות ולדאוג לרווחים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה