השוק

זו לא היתה הורדת הדירוג של ישראל - זו התגובה המוזרה של הממשלה

לא צריך להסביר יותר מדי את המשמעות הכלכלית של הורדת דירוג האשראי של ישראל, נראה שכמעט כולם מכירים אותה; אבל למופע הניתוק של הממשלה יש מחיר קשה מאוד; אז למה אנחנו מתפלאים שגולדקנופף לא מבין למי קשה כאן?
ניצן כהן |  2
גפני, סמוטריץ׳, נתניהו, דרעי וגולדקנופף (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל, אוליביה פיטוסי)
נזק גדול מהורדת דירוג האשראי של ישראל זו התחזית השלילית שהדביק מודי'ס לעתיד הדירוג הישראלי. אבל גרוע מזה היו התגובות של נתניהו וסמוטריץ'. כולם אשמים במה שקורה כאן כבר יותר מ-100 ימים. כולם! חוץ מהם. גולדקנופף במופע ניתוק מרשים אמר: מה רע לכולם? חקירה תסתיים אולי ב-2028 (ציטוט חופשי).
עכשיו צריך להבין את הדינמיקה ואיך רואים אותנו בעולם. ישראל נמצאת בנקודת שפל  היסטורית. ארגון טרור רצחני מחזיק את הצבא החזק במזרח התיכון כבר יותר מ-100 ימים במלחמה. הכרעה אינה מושגת לא בגלל הצבא אלא כי הממשלה, או נכון יותר ראש הממשלה מסרב לגבש מדיניות לאיך המלחמה תסתיים. ברור שללא החזרת החטופים אי אפשר לסגור את האירוע, אבל ללא מדיניות ברורה, איך החטופים יחזרו?
 
נתניהו, סמוטריץ', בן גביר ושות' עושים שימוש ברטוריקה מוזרה נגד הקהילייה הבינלאומית כשזו יוצאת מגידרה לסייע לנו, הן בשחרור החטופים, הן במניעת גלישה של המלחמה לחזיתות נוספות ובכלל.
אז כשהרטוריקה היא לעומתית ומתלהמת, האינטרסים הצרים של הממשלה הזו מוכרים וברורים לכל, אז מה הפלא שחברת דירוג האשראי מודיס' מורידה את דירוג החוב של ישראל? הבעיה הגדולה היא שמודיס' הורידה גם את תחזית הדירוג וזה אומר שעוד הורדת דירוג צפויה לנו במעלה הדרך.
עכשיו כדי להבין את הדברים טוב יותר אנחנו צריכים לזכור מה זה דירוג חוב. המשמעות הפשוטה של הדברים היא הסיכוי שהלווה לא יחזיר את החוב. ואמנם קשה לנו היום לראות סיטואציה כזו אבל ללא מערכת משפט ואכיפת חוק חזקה, מה מונע מסמוטריץ' להחליט שהממשלה לא תחזיר את כל הכסף למלווים שכופרים בביאת המשיח? או לפחות לא מנסים להאיץ את ביאתו? 
אז נכון שמדובר בתרחיש בלהות שקשה לנו לדמיין אותו, אבל קשה עוד יותר להכחיש שספק כזה מתגנב לליבות קברניטי הקהילייה הבינלאומית. וזה אומר שהממשל האמריקאי מטיל צווים ומגבלות על ישראלים שהחוק הישראלי לא נאכף עליהם,  וזה אומר, שהסיכון לתת הלוואה לישראל גדל והמשקיעים צריכים  לקחת בחשבון את הסיטואציה החדשה הזו.
זה מצב בעייתי מאוד לישראל. אז שיהיה בהצלחה לכולנו.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גפני סמוטריץ בן גביר גולדקנוופף ו683 ממש מטונפים (ל"ת)
    לס 02/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ??
    רון 02/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בקיצור כל מי שחובש כיפה?
    סגור