רכילות עסקית

עידן עופר הסתבך? מפעלי ים המלח קיבלו זימון לשימוע

בעקבות אירוע דליפת תמיסת מי ים המלח למניפת צאלים: המשרד להגנת הסביבה הוציא התראה לחברת מפעלי ים המלח וזימן את מנהלי החברה לשימוע בגין חשד להפרת חוק המים והוראות חוק שמירת הניקיון
מערכת ice |  1
עידן עופר (צילום פלאש 90/ משה שי, ויקיפדיה)
לנוכח אירוע זרימת מי תמיסת ים המלח אל מניפת הסחף של נחל צאלים, שלח היום אמיר זלצברג, מנהל מחוז הדרום של המשרד להגנת הסביבה, התראה לחברת מפעלי ים המלח וזימן את מנהליה לשימוע, בגין חשד להפרה של חוק המים וחוק שמירת הניקיון.
בעקבות דיווח שהתקבל במשרד על האירוע עולה שמי תמיסת ים המלח דלפו מהתעלה המזינה את בריכות המפעלים באגן הדרומי של ים המלח. תמיסת מי ים המלח שדלפה זרמה למניפת הסחף של נחל צאלים. 
 
מניפה זו היא אזור בעל חשיבות וערכיות אקולוגית בהיותה בית גידול ייחודי. תמיסת מי ים המלח שלה רמת מליחות גבוהה ביותר נחשפה בערוצי מניפת הסחף של נחל צאלים וגרמה להמלחה של הקרקע בסביבה וכתוצאה מכך לפגיעה לכאורה בערכי טבע, בצמחייה מקומית ובבעלי חיים.
חברת מפעלי ים המלח הנמצאת בבעלות כימיקלים לישראל מפעילה ומנהלת מפעל שעיסוקו הפקת מחצבים באזור ים המלח, ובעיקר אשלג, ברום ותרכובות ברום. לצורכי פעילותה, החברה שואבת תמיסות ים טריות מהאגן הצפוני של ים המלח באמצעות תחנת שאיבה P-9 לדרום לעבר בריכת מלח ראשית בריכה 5 דרך תעלת ההזנה.
לאחר הערכות מצב שקיים המשרד להגנת הסביבה בשיתוף כלל הגורמים הרלוונטיים בד בבד עם סיורי שטח של גורמי המקצוע של המשרד, הוציא היום מנהל מחוז הדרום של המשרד מכתב התראה למנהלי החברה בגין חשש לגרימת זיהום מים והפרות של חוק שמירת הניקיון כתוצאה מהזרמת תמיסת מי ים המלח אל ערוצי מניפת הסחף של נחל צאלים. 
מנהל מחוז הדרום של המשרד הדגיש כי באחריות החברה לנקוט את כל האמצעים העומדים לרשותה להפסקת זיהום מניפת הנחל, לטפל בנזק שנגרם ולפעול למניעת הישנות המפגע.
במכתב ההתראה המשרד דורש מהחברה להגיש תחקיר המפרט את השתלשלות האירועים המדויקת – מקור הכשל, כיצד התגלתה הדליפה, מועד גילוי הדליפה ומועד הדיווח עליה, נתונים בדבר הכמויות שדלפו, הפעולות שננקטו עד כה, ועוד. כמו כן המשרד דורש לקבל תוכנית לטיפול בנזק הסביבתי שנגרם ולשיקום האזור ותוכנית פעולה למניעת הישנות המפגע בעתיד.
המשרד ימשיך לפעול מול כלל הגורמים הרלוונטיים במטרה להביא לטיפול ולשיקום מהירים של אזור הדליפה ולמניעת הישנות הפגיעה בעתיד. המשרד ינקוט את כל האמצעים העומדים לרשותו להפסקת זיהום מקורות המים וסביבתם.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מפלגת "המערך שהם היום ה"עבודה" שהם סוציאליסטים
    מפלגת "המערך" שהיום 07/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נתנו את ים המלח מתנה!!!! לעידן עופר. שהרס את הים ואת כל הסביבה. עם הבולענים. וכל ממשלות לדורותיהם שיתפו פעולה עם הטייקונים. אם זה לא הון שלטון אז מה זה??? מקווה שטישפטו על זה בבוא היום
    סגור