רכילות עסקית

לפידות קפיטל פותחת שבוע סוער ומפתיע

לפידות קפיטל תרכוש את 20% הנותרים באפריקה ישראל להשקעות מאלטשולר שחם בתמורה להנפקת מניות החברה. כלל רוכשת 3% נוספים ממניות החברה בתמורה לכ-111 מיליוני שקלים והופכת לבעלת עניין בלפידות

מערכת ice | 
יעקב לוקסנבורג (צילום מתוך אתר דניה סיבוס)
לפידות קפיטל תקצה לאלטשולר שחם כ-15% מהון המניות המונפק והנפרע של
החברה בתמורה למלוא החזקותיה (20%) של אלטשולר בחברת הבת אפריקה ישראל
להשקעות. בכך תהפוך לפידות לאוחזת הבלעדית באפריקה ישראל להשקעות, האוחזת
בדניה סיבוס אפריקה ישראל מגורים ובקרקעות נוספות ביהוד מונוסון וסביון.
 
שווי לפידות המוערך לאחר השלמת העסקה והנפקת המניות לאלטשולר שחם משקף כ-
4.5 מיליארד שקל. כלל תרכוש 3% מהון מניות חברת לפידות קפיטל, במחיר הגבוה בכ-1.5% ממחיר השוק, ותהפוך להיות בעלת עניין בלפידות, עם קצת יותר מ-5% ממניות החברה.
שיעור החזקות הציבור במניית לפידות קפיטל יעמוד על כ-35%, יאפשר את כניסתה של
הקבוצה למדדי הבורסה המובילים ויגדיל את המסחר במניה. מדובר בפעם הראשונה מזה שנים שלפידות מנפיקה מניות. יעקב (לוקסי) לוקסנבורג, בעל השליטה בחברת לפידות קפיטל "בעסקת זו עם אלטשולר שחם, למעשה, לפידות הגדילה את אחזקותיה בשליטה באפריקה ישראל מגורים ודניה בכ-25%, מהלך המעיד על הבעת אמון מלאה בחברות הבנות של הקבוצה".
לפידות הינה חברת השקעות מובילה המתמחה במגוון רחב של תחומים בארץ ובחו''ל. עיקר פעילותה של הקבוצה הוא בתחומי הקבלנות והתשתיות באמצעות החזקה בחברת דניה וכן ייזום של פרויקטי נדל''ן למגורים באמצעות חברת אפריקה מגורים. בנוסף, לקבוצה פעילות בתחום יבוא ושיווק טלפונים סלולריים ואביזרים נלווים, באמצעות חברת סאני תקשורת, לה זיכיון בלעדי מחברת סמסונג העולמית למכירה בשוק הפתוח, לפידות הינה חלוצת פעילות הקידוחים היבשתיים בישראל עם ניסיון בהובלת פרויקטים לקידוחי נפט, מים וקידוחי מחקר. לפידות פעילה משנת 1959 ורשומה למסחר משנת 1994. בשנת 2000 רכש מר יעקב לוקסנבורג את השליטה בחברה. מנכ''ל החברה הוא אמיר תירוש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה