בעולם

ארדואן בהפסד מוחץ בבחירות: "ההסתה נגד ישראל לא עובדת"

לאחר ספירה של 99.18 אחוזים מהקולות בבחירות לרשויות מקומיות בטורקיה, "מפלגת העם הרפובליקנית" (האופוזיציה) תמשיך לשמור על השלטון בערים מרכזיות במדינה כמו איסטנבול, אנקרה, איזמיר ועוד. שר החוץ ישראל כ"ץ הגיב: "ההסתה נגד ישראל כבר לא עובדת, חפש סוס אחר"
מערכת ice |  2
ארדואן (צילום pixabay, shutterstock)
לאחרונה התקיימו בטורקיה בחירות לרשויות המקומיות, וע"פ דיווח של העיתון המקומי "הורייט", הנשיא ארדואן חווה הפסד מוחץ. למעשה, לאחר ספירה של 99.18 אחוזים מהקולות, "מפלגת העם הרפובליקנית" (האופוזיציה) תמשיך לשמור על השלטון בערים מרכזיות במדינה כמו איסטנבול, אנקרה, איזמיר ועוד. שר החוץ ישראל כ"ץ הגיב לתוצאות, ומסר: "תבוסה למועמדי ארדואן בבחירות המקומיות בטורקיה. ברכות למנצחים, ומסר ברור לארדואן – ההסתה נגד ישראל כבר לא עובדת, חפש סוס אחר".
כפי שחזו המדגמים, האופוזיציה בטורקיה מובילה בעשרת הערים הגדולות במדינה, ומדובר בעלייה משמעותית מאז הבחירות שנערכו ב-2019, אז המפלגה זכה בשבע מתוך עשרת הערים הגדולות. כפי שנכתב בישראל היום, ד"ר אסא אופיר, מומחה לטורקיה מאוניברסיטת אריאל אמר כי אחד הגורמים המשמעותיים שהשפיעו על תבוסתו הוא המצב הכלכלי החלש שהממשלה לא מצליחה לתקן, שמיתרגם גם לאחוז אבטלה גבוה במיוחד.
 
עוד הוא הוסיף כי "ארדואן עשה טעות בהציבו את מוראט קורום באיסטנבול, שהיא הלב הכלכלי והתרבותי של המדינה. זו דמות חסרת כריזמה בעליל שזכתה ללעג לכל אורך הקמפיין. הוא יכל לשים דמות בולטת ואהודה בהרבה, ייתכן והוא חשש שדמות אחרת מן המפלגה עלולה להאפיל עליו ולכן בחר בקורום".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מפלת ארדוגן
    ביל 04/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמו רוב השליטים שבחרו בממשלתם אנשים לא מתאימים ויסמנים וגם נתניהו באותה סירה הוא בחר בממשלתו יסמנים וחרדים כך שאף אחד לא יהיה בניגוד לדעותיו ולדעתו ואותם יסמנים דבוקים לכיסא ולא זזים לכוון טובת המדינה
    סגור
  • 1.
    אתה שייך לאחים המוסלמים לכן גם הטורקים סולדים ממך (ל"ת)
    אבי 04/2024/01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור