בעולם

המרוץ לחלל בעיצומו: זו התוכנית המהפכנית של סין לירח

סין השיקה את גשושית החלל "Change 6" שמטרתה לאסוף דגימות מהצד האפל של הירח, ובכך תוכל לקדם את תוכנית החלל של המדינה לשנת 2030. בהמשך צפויות להיות משוגרות גשושיות נוספות, שינסו לחפש משאבים על הירח ולבדוק כיצד ניתן להשתמש בהם לצורך בניית מרכז מחקרי
מערכת ice | 
נחיתה על הירח (צילום pixabay)
המרוץ לחלל נמשך: סין השיקה היום (שישי) גשושית בשם "Change 6", אשר תאסוף דגימות מהצד האפל של הירח במטרה לקדם את תוכנית החלל השאפתנית שלה. מדובר בגשושית המורכבת ביותר של סין עד כה, אשר שוגרה על רקטה ממרכז שיגור החלל Wenchang באי היינאן שבדרום סין.
השיגור מסמן את תחילתה של משימה שאמורה להיות אבן דרך מרכזית במטרה להפוך את סין למעצמת חלל דומיננטית עם תוכנית מורכבת להנחית אסטרונאוטים על הירח עד שנת 2030. המסע של הגשושית צפוי לעמוד על 53 יום, והממצאים שהיא תשיג עשויה לעזור למדענים להשיג אינפורמציה נוספת בנוגע להתפתחות הירח ומערכת השמש, ובכך לקדם את השאיפות הלאומיות שלהם.
 
בהמשך, סין מתכננת להשיק 2 גשושיות נוספות מאותה סדרה. הראשון שבהם "Change 7", ינסה לחפש משאבים בקוטב הדרומי של הירח, בעוד זה שיבוא אחריו יבחן כיצד ניתן להשתמש באותם משאבים בשביל לבנות שם בסיס מחקר.
מדובר למעשה במירוץ בין המעצמות הגדולות בעולם, כאשר גם ארה"ב, רוסיה ויפן מנסות לקדם את תוכניות החלל השאפתניות שלהן. בשנה שעברה, הודו הנחיתה את החללית הראשונה שלה הירח. בינואר האחרון, יפן הפכה למדינה החמישית שעשתה זאת. נאס"א מתכננת להחזיר את האמריקנים לירח בשנת 2026 ותנסה להקדים את הסינים. אז מי יגיע ראשון? ימים יגידו.
תגיות חלל | ירח | מדען | מחקר | סין | עולם
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה