בעולם

המיליארדר היהודי למפגינים בארה"ב: "אתם בורים, זאת תעמולה"

ברקע ההפגנות החריפות באוניברסיטאות היוקרתית ביותר בארה"ב, המיליארדר היהודי ואיל הנדל"ן בארי שטרנליכט הודיע כי יפסיק לתרום לאוניברסיטת בראון, משום שהחליטה לדון עם הסטודנטים בנוגע למשיכת השקעות מחברות הקשורות בישראל. "החלטה חסרת מצפון", אמר
מערכת ice | 
בארי שטרנליכט (צילום מתוך הפייסבוק)
באוניברסיטאות המובילות ביותר בארה"ב סטודנטים מקיימים הפגנות פרו פלסטיניות, ורבים מהם אף מזדהים עם ארגון הטרור חמאס ומייחלים להשמדתה של מדינת ישראל. באוניברסיטת קולומביה נערכו מעצרים המוניים, אך באוניברסיטת בראון המצב מעט שונה: ההנהלה הסכימה לדרישתם של הסטודנטים להפסיק את קשרי המחקר עם מוסדות אקדמאיים ישראליים, מה שעורר את זעמו של אחד התורמים הגדולים שלה.
בנוסף לקשרים האקדמאיים, המפגינים באוניברסיטה דרשו כי בראון תמשוך את השקעותיה ב"חברות המאפשרות ומרוויחות מרצח העם בזה". הנהלת האוניברסיטה נכנעה, והסכימה להיפגש עם נציגי הסטודנטים. מי שלא התרצה מהנושא הוא המיליארדר היהודי בארי שטרנליכט, יו"ר ומנכל אחת מקבוצות הנדל"ן הגדולות בארה"ב אשר הונו מוערך ב-3.8 מיליארד דולר על פי פורבס. "החלטה חסרת מצפון", אמר שטרנליכט, והדיע כי יפסיק לממן את האוניברסיטה לאחר שתרם עד כה יותר מ-20 מיליון דולר.
 
בנוגע למפגינים אמר כי הם בורים, והוסיף "זה לא חינוך, זאת תעמולה. איפה היו המפגינים אחרי שאזרחים הופגזו באוקראינה, סוריה, אפגניסטן ועיראק?". מהאוניברסיטה נמסר: "יש מעט נושאים שנויים במחלוקת עמוקה כמו אלה הקשורים לישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה