בעולם

האיום האיראני החדש על ישראל - באדיבות הרוסים

הרכש החדש: מסוקים מסוג סוחיו 35. גורמים מעריכים שבקרוב יתווספו גם מערכות הגנה אווירית עדכניות. כיצד צפויה להשפיע העסקה והאם חיל האוויר ערוך להתמודד עם השדרוג?
מערכת ice |  1
מטוס קרב F-16 (צילום פלאש 90/ עופר צידון)
בצל המתקפה האיראנית והתגובה הישראלית, רוסיה מכרה לאיראן 24 מסוג סוחיו ומערכות הגנה אווירית. על פי מומחים בתחום מדובר בשיפור משמעותי לכוח הצבאי של איראן, שהסתמך בעבר על חייל אוויר מיושן. בעקבות סנקציות בין לאומיות מאז שנות השמונים, נותרה איראן עם מטוסי קרב לא עדכניים. בעקבות כך, פיתחה אמצעי לחימה אחרים כמו מזל"טים. אמצעים אלו הם שאפשרו את קיום העסקה הנוכחית, לאחר שסיפקה איראן לרוסיה אמצעי לחימה בזמן הפלישה לאוקראינה. 
ניתוח חדש שעלה באתר גלובס חושף את ההשפעות האפשריות של המהלך על האקלים הגיאו-פוליטי ועל ישראל בפרט. המטוסים שמכרה רוסיה לאיראן הם מסוג סוחוי 35. הם בעלי יכולות מתקדמות, כמו ניהול מעקב אחרי 24 מטרות בו זמנית ותקיפה של שמונה מטרות שונות בכל פעם. הם אומנם משתייכים לדור 4.5, לעומת מטוסיה של ישראל ששייכים לדור ה-5, אך הוא יקר יותר ממטוסי ה-F-35 שבהם ישראל מחזיקה. 
 
למרות זאת, מומחים בישראל מבקשים להרגיע ולהסביר שכנראה לא מדובר באיום שישנה את מאזן הכוחות. הכשרת טייסים חדשים היא פעולה שלוקחת זמן. בנוסף, לדברי המומחים, חייל ההגנה הישראלי יודע להתמודד עם האיום שמציבים המטוסים החדשים. בעקבות המתקפה הישראלית, גורמים מעריכים כי איראן צפויה לרכוש מערכת הגנה אווירית מסוג S-400. גם פה מרגיעים המומחים ומסבירים כי ישראל יודעת כיצד להתמודד עם מערכות מסוג זה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מתנקם על כך שהעברנו ציוד צבאי לאוקראינה והתערבנו בלחימה (ל"ת)
    דין 05/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור