בעולם

דיסני הסתבכה עם מושל פלורידה? נדמה שההפך הוא הנכון

אחרי שמושל פלורידה רון דה סנטיס ביטל את הצו שהקנה לדיסני פטור מתשלום מיסים והפחתה ניכרת בהליכים הבירוקרטיים נדמה שבשקט ואולי בחוכמה החברה פעלה כדי לעקוף את ההחלטה וכדי לשים רגל למושל הנקמן
מערכת ice | 
דיסני (צילום pexels ,pixabay)
זמן קצר אחרי שמושל פלורידה, רון דה-סנטיס, חתם על הצו שמבטל את פטור המס של פארק "דיסניוורלד" בפלורידה וכלל המחוז הקטן שהיא פיתחה לעצמה במקום מאז שנות ה-60, מתברר כי החברה פעלה בשקט כדי לעקוף את הצו וכנראה גם הצליחה בכך.
לפי דיווח של הניו יורק טיימס, הצוות המשפטי של החברה והמועצה המפקחת באזור (שהייתה עד כה בשליטת החברה בהתאם לנוכחות הניכרת שלה במקום) אישרה הסכם פיתוח שיגביל את כוחה של המועצה החדשה שקמה מאז חתימת הצו (ומונתה על ידי המושל). כעת, עם כניסתה של המועצה החדשה לפעילות התגלה התרגיל של דיסני, והאמת - כרגע לא ברור אם הם יצליחו לעקוף אותו.
בעת זו רבים מהם טוענים כי דיסני פעלה בצורה בלתי חוקית, אך הטענה מוטלת בספק היות שאישור ההסכם במועצה הקודמת התקיים בפגישה פומבית.
כזכור, מושל פלורידה רון דה סנטיס חתם על צו המבטל את הפטור ממס לו זוכה המתחם של וולט דיסני "דיסניוורלד". הדבר גרם לכך שתאגיד הענק דיסני ישלם למדינת פלורידה מיסים לאחר שבמשך שנים רבות דיסניוורלד היה מעין אוטונמיה בלב פלורידה.
מהלך זה מגיע לאחר שדיסני התרעמה והתנגדה לחקיקה שמגבילה את לימודי המגדר והמיניות בבתי הספר שבשטחה. לפני החתימה של דה סנטיס הועבר חוק בסנאט של מדינת פלורידה והוא אושר ברוב של 23 תומכים מול 16 מתנגדים והוא אושר גם בקונגרס ברוב של 70 תומכים מול 38 מתנגדים.
   האזור שבו נמצא פארק השעשועים של וולט דיסני נקרא Reedy Creek Improvement District ונוצר בשנת 1967 והעניק לדיסני פטור ממיסים ופטור מרגולציות רבות במדינה. כך לדוגמה דיסני נהנתה מחוסר בירוקרטיה ובנתה ארבעה פארקי שעשועים, שני פארקי מים, מתחם ספורט ומלונות כל זאת מבלי להתחשב ברגולציה של מדינת פלורידה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה