מדדים ומחקרים

פילה צפתה באנשים - ולמדה איך לקלף בננה: צפו בתיעוד המטורף

מטורף: פילה בגן החיות בברלין צפתה באנשים שמטפלים בה מקלפים לה את הבננות ולתדהמת החוקרים - למדה איך לעשות זאת בעצמה. צפו בתיעוד המטורף
מערכת ice | 
פילים (צילום unsplash)
פילים אוהבים מאוד לאכול בננות, אך ממש לא מקלפים אותן כמו בני האדם או הקופים. למרות זאת, תיעוד מטורף לחלוטין ששל פילה חכמה במיוחד מגן החיות בבירת גרמניה, ברלין, מראה אותה מקלפת את הבננות שלה לפני האכילה, לאחר שלמדה זאת מבני האדם המטפלים בה, כך עולה ממחקר חדש שפורסם אתמול (שני) ב-"Science daily". 
הפילה, בשם פאנג פה, למדה ככל הנראה את התנהגות הקילוף החריגה מצפייה במטפלים שלה מקלפים עבורה בננות, כך על פי מחברי המחקר. עוד טוענים החוקרים כי על פי הממצאים, ניתן להבין כי לפילים יש יכולות קוגניטיביות ומניפולטיביות מיוחדות.
 
בתיעוד מטורף במיוחד שפרסמו מחברי המחקר, נראית הפילה פאנג קורעת את הבננה לשניים עם קצה החדק שלה ומנערת את הפרי עד שהחלק הפנימי גולש החוצה מתוך הבננה. לאחר מכן, היא אוספת עם החדק את החלק הבשרני של הבננה ומשאירה את הקליפה העבה מאחור. 
מייקל ברכט, ממרכז ברנשטיין למדעי המוח החישוביים שהיה חלק ממחברי המחקר, סיפר: "גילינו התנהגות מאוד ייחודית. מה שהופך את קילוף הבננה של פאנג לכל כך ייחודי הוא שילוב של גורמים - מיומנות, מהירות, אינדיבידואליות והמקור האנושי לכאורה - ולא מרכיב התנהגותי אחד".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה