בעולם

עימותים בסודאן: 56 הרוגים ו-600 פצועים עד כה

עימותים אלימים מתרחשים בבירת סודאן, ח'רטום. המתיחות במדינה החלה עוד כאשר הצבא פרסם שכוחות התמיכה המהירה (RSF) מגייסים לוחמים בניגוד לחוק
מערכת ice | 
מלחמה בסודאן (צילום טוויטר @GOUJA AHMED)
ח'רטום סוערת: מהומות ועימותים אלימים התפרצו אמש (שבת) בבירת סודאן. מספר הנפגעים בקרב כוחות הצבא וכוחות התמיכה המהירה (RSF) עומד כרגע על 56 הרוגים ו-600 פצועים.
העימותים החלו אתמול ברחובות הבירה על רקע מתיחות ארוכת טווח שנמשכת במדינה בין שני הגורמים שעד היום פעלו זה לצד זה. בראש הצבא עומד עבד אל - פתאח אל - בורהאן, ובראש ה-RSF עומד מוחמד חמדאן שנחשב לסגן של אל בורהאן. על פי דיווחים שונים במדינה הרקע לעימותים נובע מהשאלה מי יעמוד בראש הצבא בעתיד.
 
המתיחות במדינה החלה כאשר הצבא פרסם הודעה לפיה כוחות ה-RSF מגייסים לוחמים ופורסים אותם ברחבי הבירה, בניגוד לחוק. ההאשמה לגבי מי ירה את הכדור הראשון היא זהה - שני הכוחות טוענים שלא הם התחילו את הלחימה.
כזכור, בשנת 2019 בוצעה הפיכה צבאית בסודאן במהלכה הדיקטטור ששלט במדינה, עומר אל בשיר, הודח ומאז אל בורהאן הוא האיש החזק במדינה. באוקטובר 2020 ישראל וסודאן הכריזו על כינון נורמליזציה ורק לאחרונה, בחודש פברואר, שר החוץ אלי כהן ביקר בבירה ח'רטום ונפגש עם אל בורהאן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה