בעולם

הפרשן הבכיר תומאס פרידמן על נתניהו: "הוא טועה קשות"

הפרשן המוביל והמקורב של ביידן, תומאס פרידמן, התייחס בטור בניו-יורק טיימס לאירועים בישראל. בטור חשף כי ביידן מבצע הערכת מחודשת ליחסים בין ארה"ב וישראל בעניין הגישה הדימפלומטית
מערכת ice |  4
בנימין נתניהו, ג'ו ביידן (צילום shutterstock, פלאש 90/ אריק מרמור, אריה לייב אברמס)
בעוד שאתמול חזינו במחאות הענק שפרצו ברחבי הארץ נגד חקיקת עילת הסבירות בכנסת, בעולם צפו באדיקות וסיקרו את כלל המאורעות. לצד הסיקור הקלאסי שמוכר לנו מגופי תקשורת שונים כמו CNN, רויטרס ועוד, הפעם ניכרת במיוחד חוות דעתו של הפרשן הבכיר בניו-יורק טיימס והמקורב של ביידן, תומאס פרידמן.
בטור בעיתון המוביל חשף פרידמן כי ביידן "מעריך מחדש" את היחסים עם ישראל, אך לא במובן הצבאי והמודיעיני, אלא מבחינה דיפלומטית וזו כמובן קשורה גם בנושא הסכסוך עם הפלסטינים. לצד זאת, פרידמן אומר כי בביקור הקרוב של הנשיא הרצוג בבית הלבן, כבר בשבוע הבא, ביידן צפוי להבהיר לנשיא הישראלי את העמדה הזו.
 
עוד כותב פרידמן: "הערכה מחודשת כזו המבוססת על האינטרסים והערכים של ארה"ב תהיה בגדר אהבה קשוחה כלפי ישראל, אבל הכרח אמיתי לפני שהיא באמת תרד מהפסים". עוד הוא מוסיף ואומר כי נתניהו מוכן להסתכן במלחמה פנימית אם זה אומר שיוכל להישאר בשלטון, אך כי כלל המהומה בארץ מוכיחה לו "שאם הוא חושב שהוא יכול להכחיד את הדמוקרטיה הישראלית ככה סתם, הוא טועה קשות".
כאמור, הניו-יורק טיימס הם לא היחידים שמסקרים את האירועים בארץ. על המחאות נכתב אמש ברויטרס כי הן פרצו בעקבות החוק של נתניהו לריסון בית המשפט העליון. ב-BBC כתבו כי מדובר בחוק שמטרתו להחליש את בתי המשפט ואף סיקרו את איומי חיילי המילואים.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    אבל מי שקרוב לביידן צריך לעבוד קשה
    אני לא בעד ביבי 07/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בשביל להצדיק את עצמו ביידן הוא בובה על חוט מוצהרת ומי שהולך איתו זה רק מאינטרס לא מצדק
    סגור
  • 3.
    וזה מפרשן שטועה בכל דבר שכותב.. (ל"ת)
    אביב 07/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    חוסר דעת
    בני ישראלי 07/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שונא יהודים ותיק
    סגור
  • 1.
    למה בכיר ? עבור מי הוא בכיר ? (ל"ת)
    לא הבנתי 07/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור