בעולם

נאום הנשיא הרצוג: "אני יודע שהדמוקרטיה שלנו איתנה ויציבה"

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, נאם בפני שני בתי הקונגרס האמריקאים. בנאומו הוא התייחס לשלל נושאים - האיום האיראני, המהפכה המשפטית והביקורת האמריקאית: "אני מודע היטב לחוסר השלמות של הדמוקרטיה הישראלית"
מערכת ice | 
יצחק הרצוג (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
נשיא המדינה יצחק הרצוג נאם הערב (הערב) מול בתי הקונגרס בארצות הברית. בנאומו הרצוג התייחס בנאומו לאיום האיראני, לביקורת האמריקאית על ישראל ועל המחלוקת הגדולה בישראל על המהפכה המשפטית.
הנשיא פתח את נאומו ואמר: "אדוני היושב ראש, גברתי סגנית הנשיא, ב-10 בנובמבר 1987 ישבתי בבית עם אשתי מיכל, מצפים להולדת בננו הבכור וצופים יחד בנשיא הישראלי הראשון שהוזמן לנאום מול מושב משותף של הקונגרס, לכבוד שנת ה-40 לעצמאות מדינת ישראל.
 
הנשיא הזה היה אבא שלי. עבורי, לעמוד כאן היום, בשמה של מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית, בשנתה ה-75, מעל אותו דוכן ממנו נאם אבי זכרו לברכה - הנשיא חיים הרצוג - זו זכות של פעם בחיים."
בהמשך נאומו הרצוג התייחס לנאום האיראני והסביר כי לישראל אין גבול משותף עם האיראנים וכי לישראל, אין מחלוקת כלל עם העם האיראני: המדינה היחידה על פני כדור הארץ אשר קוראת במוצהר, ובמקביל מתכננת ומפתחת אמצעים - להשמדת מדינה אחרת, בת למשפחת העמים: "מדינת ישראל. לישראל אין גבול עם איראן. לישראל אין מאבק על משאבים עם איראן.
לישראל אין סכסוך עם העם האיראני. ועדיין, המשטר האיראני, עם שלוחותיו ברחבי המזרח התיכון, פועל ומכוון להשמדת מדינת ישראל, הרג היהודים ועימות עם העולם החופשי כולו".
הרצוג התייחס למהפכה המשפטית ואמר: "אני מודע היטב לחוסר השלמות של הדמוקרטיה הישראלית, ואני מודע לשאלות שמגיעות מהידידים הטובים ביותר שלנו. הוויכוח החשוב בישראל כואב ומטריד מאוד, משום שהוא מבליט את הסדקים בתוך השלם.
כנשיא מדינת ישראל, אני כאן כדי לומר לעם האמריקני, ולכל אחד ואחת מכם - שיש לי אמון רב בדמוקרטיה הישראלית. אף שאנחנו מתמודדים עם בעיות כואבות, בדיוק כמוכם, אני יודע שהדמוקרטיה שלנו איתנה ויציבה. הדמוקרטיה היא חלק מה-DNA הישראלי".
ראש הממשלה נתניהו הגיב לנאומו של הרצוג וצייץ: "נאום חשוב של נשיא המדינה הרצוג שהביע את עמדתנו התקיפה והנחרצת נגד איראן. יחד נעמוד, יחד ננצח."
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה