בעולם

סערה בפרלמנט הקנדי: תשואות רבות ללוחם ביחידה הנאצית

בישיבה מיוחדת של הפרלמנט הקנדי, היושב ראש אנתוני רוטה הצליח לעורר סערה בקהילה היהודית במדינה לאחר שהריע ללוחם בן 98 שנלחם ברוסים באוקראינה, אותו לוחם היה לוחם ב-S.S האוקראיני
מערכת ice | 
סערה בפרלמנט הקנדי (צילום יוטיוב/ Global News)
יו"ר הפרלמנט הקנדי, אנתוני רוטה, הצליח לעורר מהומה גדולה בסוף השבוע האחרון. במהלך ישיבה מיוחדת של הפרלמנט הקנדי התארח יארוסלב הונקה, היושב ראש רוטה הציג אותו כ"גיבור שלחם למען עצמאות אוקראינה נגד התוקפנות הרוסית."
בתגובה לכך, הוא קיבל תשואות רבות מהקהל, לאחר מכן התברר כי מדובר בלוחם לשעבר בדיביזיה האוקראינית של האס אס.
מיד לאחר שנשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי נאם בפני הפרלמנט, רוטה ביקש להפנות את תשומת הלב של הנוכחים באולם להונקה ואמר: "זו גיבור שלחם למען עצמאות אוקראינה נגד התוקפים הרוסים, הוא אף ממשיך לסייע לכוחות האוקראינים אפילו היום, שהוא בן 98."
 
כאמור, לאחר שרוטה אמר זאת רבים באולם מחאו כפיים סוערות ואף נעמדו. לאחר מכן, סוכנות הידיעות AP זיהתה אותו ואת עברו ביחידה הנאצית. בתגובה לכך, רוטה פרסם הודעה בה התנצל על המאורע.
בהודעתו אמר: "בהערותיי לאחר נאומו של נשיא אוקראינה זיהיתי אדם ביציע, לאחר הנאום קיבלתי מידע על עברו שגורם לי להתחרט על החלטתי. אנשי הפרלמנט הקנדי לא ידעו על כוונתי, אני רוצה לבקש מחילה מיוחדת מהקהילות היהודיות בקנדה ומחוצה לה, האחריות לפעולה כולה שלי."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה