משפט

משפט נוכל הקריפטו: בנקמן-פריד הורשע בהונאה, קנוניה והלבנת כספים

יזם הקריפטו סם בנקמן פריד, הורשע בסעיפי הונאה, קנוניה והלבנת כספי אשר נושאים עונש מאסר מרבי של 110 שנים. גזר דינו יינתן ב-28 למרץ ולפי שעה נראה כי בנקמן-פריד צפוי לערער על פסק הדין 
מערכת ice | 
סאם בנקמן פריד (צילום shutterstock, יוטיוב/ David Rubenstein)
סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, הורשע הלילה (בין חמישי לשישי) בארצות הברית, הורשע בשבעה סעיפים של הונאה, הלבנת כספים וקנוניה לביצוע קשר, לאחר משפט שנמשך חודש וחשף לעיניי כול את היהירות ולקיחת סיכונים בתעשיית הקריפטו.
בשנה שעברה לאחר ש-FTX קרסה ובנקמן-פריד הואשם הואשם בגניבה של 10 מיליארד דולר מלקוחותיו. על פי התביעה בכסף שנגב נוכל הקריפטו מימן תרומות לפוליטיקאים, השקעות הון סיכון ואורח חיים ראוותני.
 
למי שהפסיק לשכוח, בורסת FTX הוערכה בשיאה שווי של 32 מיליארד דולר. היא הייתה בורסה מהגדולות ביותר שבהן היה ניתן לקנות ולמכור מטבעות דיגיטליים כמו ביטקוין באתר.
המשפט נגד בנקמן-פריד נפתח בתחילת חודש אוקטובר וההרשעה המהירה שלו ממחישה עד גדול היקף הראיות נגדו:מיליוני דפים של הודעות טקסט ומייל, גיליונות נתונים ומיזכרים.
כמו כן, במסגרת המשפט, ביקש בנקמן-פריד לדחות על הסף את עדותם של שלושה ממקורביו לשעבר: המייסד השותף של FTX גארי וואנג, מנהל ההנדסה של FTX נישאד סינג, ומנכ"לית אלמידה, קרוליין אליסון, שהיא גם בת זוגו לשעבר של בנקמן-פריד. זאת לאחר ששלושתם הודו בהונאה שיזם לא אחר מאשר בנקמן-פריד בעצמו.
במהלך עדותו נזף בו השופט מספר פעמים, לאחר שניסה לחמוק ממתן תשובה ישירה לשאלות התביעה. לאורך עדותו המשיך בנקמן-פריד לנסות להקטין את תפקידו ואחריותו בחברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה