בעולם

נשיא ארגנטינה מציג: זה המהלך שעשוי לחזק את כלכלת המדינה

לאחר שהבטיח כי יפעל לחיזוק כלכלת ארגנטינה, הנשיא חאבייר מיליי מתכנן להפחית את הגירעון התקציבי לאפס על ידי דחיית הפירעון של אג"ח ממשלתיות 
מערכת ice | 
חאבייר מיליי (צילום shutterstock)
לאחר שהבטיח כי אם ייבחר לנשיאות ארגנטינה, מצבה הכלכלי של המדינה ישתפר פלאים, הנשיא חאבייר מיליי פועל להפחתת הגירעון התקציבי לאפס. בין תכנוניו, נשיא ארגנטינה מעוניין להחליף את החוב המקומי אשר מוערך ביותר מ-71 מיליארד דולר,  על ידי דחיית פירעון של אג"ח ממשלתיות.
על פי פרסום של איגנסיו אוליברה דול מאתר The Marker, שר האוצר פבלו קווירנו ושר הכלכלה לואיס קאפוטו, הביעו בפני הבנקים המקומיים והזרים, כי בפברואר יונפקו אגרות חוב ממשלתיות בפסו אשר יוחלפו תמורת אג"ח לפירעון בשנה הנוכחית.
נשיא ארגנטינה חאבייר מיליי שנחשב בזמנו להפתעת הבחירות של ארגנטינה,  התפרסם בשל  הופעותיו הרבות בכלי התקשורת, אשר בהן האשים את הממשלות הקודמות במצב הכלכלי החמור שהמדינה סובלת ממנו משנת 2018. 
מיליי, שמגדיר את עצמו כליברלי בסוגיות כלכליות ואילו שמרן בסוגיות חברתיות, הבטיח בקמפיין הבחירות שלו כי הוא ידאג לכך שמצבה הכלכלי של ארגנטינה ישתפר אם ייבחר לנשיאות.
כזכור, בתקופת הבחירות, חשף בפני בוחריו כי הוא תומך בקיצוץ נרחב במיסים המוטלים על האזרחים, בביטול הבנק המרכזי של ארגנטינה ובין היתר הדגיש כי הוא מעוניין לבצע דולריזציה, שבה יחליף הדולר האמריקאי את הפסו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה